سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار مقامات کانادایی، در پی دعوت داعش به انجام عملیات تروریستی در این کشور

پس از انتشار ویدیویی توسط داعش که در آن فردی کانادایی خواهان انجام حملات در کانادا می‌شود، وزیر امنیت عمومی کانادا از شهروندان خواست تا بسیار مراقب باشند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر امنیت عمومی کانادا روز گذشته پس از انتشار ویدیویی در اینترنت که در آن یک کانادایی در حال پیکار در گروه تروریستی داعش از مسلمانان کانادایی می‌خواهد اقدام به انجام حملات در کانادا کنند، از شهروندان کشورش خواست تا بسیار مراقب باشند.

پایگاه اطلاعاتی گروهی که فعالیت گروه های رادیکالی را در اینترنت را رصد می‌کند ، در این باره اعلام کرده است که داعش نوار این پیکارجوی را که "ابوانور کانادایی" نام دارد منتشر کرده است.

روزنامه نشنال پست هویت این فرد را که به انگلیسی صحبت می‌کند "جان مگ ویر" اعلام کرده که مسلمان شده و از منطقه اوتاوا کانادا بوده است.

این روزنامه می‌گوید که ظاهرا این فرد به سوریه سفر کرده تا به داعش بپیوندد.

در این ویدیو این فرد کانادایی از شهروندان کانادا می‌خواهد تا مانند "مارتین رولو "که مسلمان شد و با خودروی خود در 20 اکتبر به دوسرباز کانادایی حمله و آنها را در نزدیکی مونترال زیر گرفت و توانست یکی از این سربازان را بکشد، عمل کنند.

در این ویدیو همچنین به حمله دیگری که در اوتاوا در 22 اکتبر هنگامی که یک فرد مسلح اقدام به تیراندازی به سربازی که از بنای یادبودی نگهبانی می کرد می‌کند و پس از آن به ساختمان پارلمان حمله می‌برد و در آخر توسط نیروهای امنیتی کشته می شود اشاره می‌شود.

"استیون بلانی "وزیر امنیت عومی کانادا در بیانیه ای در رابطه با این ویدیو گفت: همچنان تروریسم تهدیدی جدی و خطرناک برای کانادایی ها است و از این رو باید همچنان مراقب باشیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.