سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تماس تلفنی با العبادی؛

عمار حکیم: بصره شش‌های عراق محسوب می‌شود/ باید حق استان‌های نفت‌خیز را ادا کرد

رئیس مجلس اعلای عراق، در تماس تلفنی با نخست وزیر بر اهمیت حل مشکلات استان های جنوبی تاکید کرد و با توصیف بصره به عنوان شش‌های عراق، ضرورت پرداخت حق استان‌های نفت‌خیز از درامدهای آن را گوشزد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "سومریه نیوز"؛ رئیس مجلس اعلای عراق، عمار حکیم در تماس تلفنی با نخست وزیر، حیدر العبادی بر اهمیت حل مشکلات استان های جنوبی و کاهش رنج های آنان تاکید کرد و با توصیف بصره به عنوان شش های عراق، ضرورت پرداخت حق استان های نفت خیز از درامدهای آن را گوشزد کرد.

دفتر عمار حکیم با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز با حیدر العبادی تماس تلفنی برقرار کرده و بر اهمیت حل مشکلات استان های جنوبی، بویژه استان بصره که به عنوان شش عراق محسوب می شود تاکید نموده است و گفت باید حق استان های نفت خیز از درآمدهای آن پرداخت شود.

وی همچنین بر ضرورت بسیج بین المللی و حمایت آن از عراق در مبارزه با تروریسم تاکید نمود و خواستار استفاده از فضای مثبتی که توافقنامه ی میان اربیل و بغداد در پی داشته شد.

گفتنی است استان بصره، مرکز صنعت نفت عراق و یکی از مهم ترین استان های نفت خیز این کشور به شمار می رود؛ به نحوی که 59 درصد ذخایر نفتی عراق در این استان قرار دارد.‬




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.