سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت مطرح کرد

این طرز تلقی که دانشجو در جهت یک حزب خاص قدم بر می‌دارد توهین است

شریعتی با بیان اینکه این طرز تلقی که دانشجو در جهت یک حزب خاص قدم بر می‌دارد توهین است، گفت: این توهین به احزاب است که بگوییم احزاب افکار دانشجوها را به سمت خود سوق می‌دهند و این موضوع برای عرصه سیاسی، دانشگاه و احزاب مناسب نیست.

 به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سعید شریعتی عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در مراسم روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف گفت: امروز روز دانشجو و موقع شنیدن نظرات دانشجو است این تلقی از دانشجو و دانشگاه به عنوان یک نهاد فکور و صاحب اندیشه و دارای روح و وجدان جمعی است که بتواند در همه زمینه‌ها ورود پیدا کند و در قالب حرکت‌های جمعی نظر بدهد، محق است.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: اشاعه این تلقی نسبت به دانشجو که در جهت یک حزب خاص قدم برمی‌دارد، توهین است واقعیت این است که جریان دانشگاه و دانشجویی میزان حراره جامعه را نشان می‌دهد و اگر جامعه به وضعیت موجود اعتراض داشته باشد دانشجویان این  ویژگی را از خود نشان می‌دهند.
 
شریعتی تأکید کرد: دانشگاه واقعیت‌های جامعه را نشان می‌دهد و در صورتی که جامعه ناراضی باشد، دانشجو هم ناراضی می‌شود مگر اینکه افرادی گلچین برای دانشگاه‌ها انتخاب شوند.  
 
عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت با بیان اینکه دانشجو با اندیشه و بیان خودش سخنگوی جامعه به حساب می‌آید افزود: دانشگاه‌ها با هر نوع جامعه‌ای مواجه باشند همان رفتار در دانشگاه‌ها ظاهر می‌شود و این خاصیت دانشگاه است.  
 
شریعتی در ادامه گفت: از تأسیس اولین دانشگاه تاکنون نمی‌توان گفت که سیر واحدی از طرف جنبش دانشجویی ادامه یافته، اکثر حرکت‌های دانشجویی به تقاضای تغییر وضع موجود در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده است.
 
وی بیان کرد: جریان دانشگاه‌ها و دانشجویی دارای یک عقل جمعی است و نیروهای عاقل و بالغ هستند و بر حسب تشخیص خودشان حاضر به همکاری و یا عدم همکاری با جنبش‌ها و حزب‌های سیاسی خارج از دانشگاه می‌شوند.  
 
عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت افزود: این توهین به احزاب است که بگوییم احزاب افکار دانشجوها را به سمت خود سوق می‌دهند و این موضوع برای عرصه سیاسی، دانشگاه و احزاب مناسب نیست.
 
شریعتی در پایان گفت: دانشگاه فرزند و میزان حراره جامعه است واقعیت‌های جامعه به صورت علمی و روشن در دانشگاه‌ها بروز می‌کند و کسی پیروز و درجامعه صاحب احترام و نفوذ است که حرکت دانشجویی را بفهمد و جنبش دانشجویی را همراهی کند.  

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، جامعه ، قالب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.