سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه مسائل را برای مردم شفاف خواهم کرد

کی‌روش: در ایران بمانیم شانسی برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی نداریم/اگر به تیم ملی کمک نکنیم مثل تایتانیک غرق می‌شود

سرمربی تیم ملی ایران در کنفرانس مطبوعاتی عصر امروز شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران کارلوس کی‌روش در ابتدای کنفرانس مطبوعاتی عصر امروز اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به مسابقات جام ملت‌های آسیا در جلسه امروز شرکت کردم تا همه چیز را به صورت شفاف به مردم و رسانه‌ها توضیح دهم.

وی درباره اینکه آیا همکاری لازم برای برگزاری اردوی تیم ملی صورت گرفته است یا نه بیان کرد: همان طور که نظاره گر هستیم این هفته مسابقات هفته هفتم لیگ برتر تمام خواهد شد و با توجه به تمام شدن این مسابقات بازیکنان مد نظر خودمان را برای اردوی آفریقایی جنوبی معرفی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: 19 بازیکن مورد نظر را تا تاریخ 21 آذرماه معرفی می‌کنم که 3 نفر از آنها دروازه‌بان خواهند بود و یک سری از بازیکنان به خاطر حضور در اردوهای تیم ‌های خود در اروپا با همراه نخواهند شد.

کی‌روش عنوان کرد: اردو آفریقای جنوبی مطمئنا به ما کمک می‌کند تا اگر مصدومی داشته باشیم بتوانیم برای 23 نفرد نهایی تصمیم قاطعی بگیریم.

سرمربی تیم ملی ایران اظهار کرد: در حال حاضر هنوز بازی‌ها با آفریقا جنوبی قطعی نشده است اما هواداران بدانند اگر ما در ایران بمانیم شانسی برای بازی تدارکاتی نخواهیم داشت. پس هدف ما یک تطبیق پذیری و دوم شناخت از بازیکنان و در آخر برگزاری بازی‌های دوستانه است.

وی بیان کرد: در آفریقای جنوبی این شانس را داریم مقابل تیم‌هایی قرار بگیریم و بازی قابل قبولی را از خود به نمایش بگذاریم و به طور مثال اگر با 2 تیم تانزانیا و زیمباوه بازی کنیم مطمئنا می‌توانیم با سبک فوتبال قطر و بازی آن‌ها آشنا شویم و باز هم تاکید می‌کنم که اگر در تهران بمانیم هیچ فرصتی برای انجام بازی دوستانه نخواهیم داشت و سفر ما به آفریقا می‌تواند باعث کمک به تیم ملی باشد.

کی روش تاکید کرد: بعد از اینکه از اردوی آفریقا برگشتیم مقابل تیم فلسطین در تهران بازی دوستانه را انجام خواهیم داد که این بازی می‌تواند برای ما مفید باشد و بعد از این مسابقه ما ایران را ترک می‌کنیم و به اردوی استرالیا می‌رویم که این اردو نیز می‌تواند برای بازیکنان ما مناسب باشد چرا که با شرایط این کشور آشنا می‌شوند و 6 روز قبل از اولین بازی در جام ملت‌ها به مصاف عراق خواهیم رفت.

وی افزود: این برنامه را ما حتی قبل از جام جهانی با دپارتمان تیم ملی و مسئولان فدراسیون تدوین کردیم و در حال حاضر تنها کاری که انجام خواهیم داد این است که این برنامه ها را مو به مو اجرا کنیم.

کی روش اظهار کرد: تغییراتی که در برنامه لیگ با آنها روبرو بودیم،‌ برنامه‌ای بود که با نظم و سازمان دهی خاصی انجام گرفته بود و همه چیز طبق برنامه پیش رفته است البته یک سری از افراد این مسأله را دوست ندارند و می‌خواهند همه چیز در لحظه آخر انجام شود اما همه جای دنیا وقتی برنامه ریخته می‌شود طبق آن پیش می‌روند و من در پایان این چند روز شاهد بودم که عده‌ای از مربیان و مسئولان در خصوص این 50 روز تعطیلی لیگ صحبت‌هایی را انجام داده‌اند.

سرمربی تیم ملی ایران افزود: لازم به ذکر است که بگویم تصمیم اینکه بازی‌های جام ملت‌ها در دی ماه انجام شود تقصیر من نیست و من برنامه ریز آن نیستم. جام جهانی امسال در خرداد برگزار شد و این تصمیم را فیفا گرفته بود و کشورهای برزیل و اروگوئه بیش از 2 ماه مجبور شدند لیگ‌های خود را تعطیل کنند و این تصمیم نیز توسط فیفا صورت گرفته بود و من از رسانه‌ها می‌خواهم که این مسائل را به صورت شفاف توضیح دهید چرا که یک سری از افراد فکر می‌کنند برنامه ریزی جام ملت‌ها در دی ماه به عهده من بوده است.

وی افزود: سوال دیگر من این است آیا جام ملت‌های آسیا برای ایران مهم است یا خیر؟ این سوال را من نباید جواب بدهم بلکه 65 میلیون ایرانی باید به این سوال پاسخ بدهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید بازیکنان با همان روحیه جنگنده ای خود در جام جهانی به مصاف حریفان خود در جام ملت های آسیا میروند یا خیر تاکید کرد اگر به بازی دوستانه ایران و پرتغال دقت کنید مشاهده خواهید کرد که تمام بازیکنانمان با انگیزه بالایی دارند اما صادقانه میگویم که هیچ اطلاعی ندارم که این انگیزه تا چه زمانی میان آنها حفظ می شود و در صورتی که روحیه خوبی به تیم تزریق کنیم جواب مناسب خواهیم گرفت اما اگر منفی باشیم جوب عکس میگیریم.

کی‌روش ادامه داد تمامی اعضای تیم ملی مستحق تحسین هستند چون با منابع محدود نتایج خوبی را کسب کردیم اما قول میدهم تا انتهای راه بجنگیم و برای مردم ایران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم اما کار سختی در پیش داریم چون رقبای ما سخت کار کردند ما هم دوست داریم قدرتمند حاضرشویم یک اصل ساده در زندگی وجود دارد که اگر شما بیمار شوید باید دارو مصرف کنید و هیچ گاه منتظر نخواهیم ماند این دارو نوش دارو پس از مرگ سهراب شود.

مربی تیم ملی در پاسخ به سوال اینکه آیا به نظر شما کسانی هستند که نخواهد تیم ملی نتیجه بگیرد تصریح کرد: مطمئنا همین طور است به طور مثال ازبکستان از 9 دسامبر در امارات حضور دارد و آنها در تاریخ 10 دسامبر از ما بازی دوستانه خواستند اما ما نتوانستیم با آنها بازی کنیم چون لیگ 50 روز تعطیل می شد تیم ملی قطر از خرداد ماه تا به امروز 13 بازی دوستانه و امارات 14 بازی و همچنین بهترین تا به امروز 12 بازی انجام داده اند زیرا می‌خواهند قوی تر از ما باشند وی یاد آور شد ما باید بعد از جام جهانی بیشتر کار میکردیم همانطور که تاکید کردم وقتی وعده غذایی میخورید یکسری افراد پس از آن می خوابند اما گروهی دیگر از انرژی آن برای کسب فرصت ‌ها استفاده می‌کنند و ما باید از این فرصت استفاده میکردیم.

کی روش افزود: مربیان جوانی در ایران هستند مثل گل محمدی، منصوریان، دایی و مهدوی کیا که می‌توانند به فوتبال ایران کمک کنند و اگر این اتفاق نیفتد کشتی ایران مثل کشتی تایتانیک غرق می‌شود معتقدم افرادی باید در فوتبال کار کنند که دلسوز باشند نه اینکه از کسانی استفاده کنم که فقط از فوتبال بهره ببرند دلسوزان فوتبال ایران باید مواظب این مهم باشند و اجازه ندهند سو استفاده گران به آن پا بگذارند من مردی از جنس فوتبال با 33 سال سابقه هستم و باید  مطلبی را به علی پروین میگویم هیچ وقت دوست ندارم درگیر سیاست و کارهای اداری شوم  زیرا علاقه‌ای به آنها ندارم.

کی روش درباره بازیکنان سرباز و اینکه جایگزینی برای پولادی، ماهینی، رفیعی دارد یا خیر عنوان کرد شخصا راهکاری برای این مطلب ندارم اما پیشنهادات خود را ارائه دادم معتقدم هیچ شهروندی در دنیا نیست وظایف خود ر ا به خوبی ندانند و همه باید به اصله شهروندی پایدار باشند البته این مساله از حساسیت بسیاری برخورداراست و باید به صورت محرمانه مطرح شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.