سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروز اوتیسم در پسران سه برابر بیشتر از دختران است

آمارها نشان می‌دهد که بروز اوتیسم در پسران حدود سه برابر بیشتر از دختران است و اغلب علائم این بیماری در سنین کمتر از سه سال دیده می‌شود.

حشمت‌الله نادی، روان‌شناس بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: اوتیسم نوعی اختلال مغزی است که موجب بروز مشکل در برقراری ارتباط یک فرد با دیگران می‌شود.

وی با اشاره به این که علائم اوتیسم در ماه‌های ابتدایی زندگی و به ویژه در 30 ماهه اول بیشتر بروز می‌کند، افزود: برخی از علائم اوتیسم شامل گوشه‌نشینی و ناتوانی در برقراری ارتباط و تعامل با دیگران ممکن است تا سن 10 سالگی و حتی تا پایان عمر نیز باقی بماند.

نادی با بیان این که اوتیسم در پسران شیوع بالاتری دارد، تأکید کرد: آمارها نشان می‌دهد که بروز اوتیسم در پسران حدود سه برابر بیشتر از دختران است و اغلب علائم این بیماری در سنین کمتر از سه سال دیده می‌شود.

وی گفت: کودکان مبتلا به اوتیسم ضریب هوشی کمتری در مقایسه با دیگر افراد هم‌سن خود دارند که البته برخی از افراد مبتلا استعدادهای خاصی دارند.

نادی یادآور شد: اگرچه علت اصلی اوتیسم مشخص نبوده و به دنبال آن درمان قطعی برای آن وجود ندارد، اما با استفاده از آموزش‌های لازم و برخی روش‌های درمانی، می‌توان کودک را از گوشه‌نشینی و انزوا بیرون آورد و به برقراری روابط مناسب او با دیگران کمک کرد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.