سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور بانوان استانداری یزد:

جایگاه مناسبی برای" زنان" در تصمیم‌گیریها در نظر گرفته شود

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: خواستاریم نقش زنان در توسعه فراموش نشود و جایگاه مناسبی برای زنان در تصمیم‏‏گیری‏‏ها در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،فخر السادات خامسی در جمع نمایندگان بانوان دستگاه‌‏‏ها و اداره‌های استان در دانشگاه یزد افزود: به دنبال پیگیری‏‎‎های صورت گرفته، بانوان کارمندی که فرزند محصل دارند می‏‏‌توانند پنجشنبه‌ها را با نظر مدیریت آن دستگاه تعطیل کنند. این بانوان می‎‎توانند با استفاده از اضافه کاری، این تعطیلی را جبران کنند.

وی اظهار کرد: بانوان کارمند باید بپذیرند که شرایط زندگی آنها با یک بانوی خانه‎‎دار متفاوت است و باید هم خانه و محل شغل خود را مدیریت کنند.

خامسی خاطرنشان کرد: در بخشنامه‌ه‏‏ای که در سال 76 ابلاغ شده است، ادارات موظف هستند سه تا چهار ساعت در هفته را به ورزش بانوان اختصاص دهند. اخیراً وزارت کشور به این موضوع ورود کرده و از اداره‌ها گزارش خواسته تا این وضعیت را ساماندهی دهد.

مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری یزد افزود: بسیاری از اداره‌ها در موضوع ورزش بانوان توجیه نیستند و بعضی اداره‌ها زمان خاصی برای این موضوع گذاشتند و بعضی اداره‌ها هم خارج از وقت اداری به این امر پرداختند. بانوان باید از ورزش کردن استقبال کنند. راه حل بسیار ساده برای جلوگیری از سرطان سینه چند ساعت ورزش در روز است، بنابراین بانوان باید این مساله را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه نگاه به زن باید یک نگاه دین مدارانه باشد، بیان کرد: انتظار ما، پذیرش زنان در خانه و جامعه مطابق با موازین دین مبین اسلام و مناسب با شان و جایگاه آنان است.

خامسی گفت: باید تقسیم عادلانه حقوق و مسئولیت‏‏ها میان زنان و مردان در خانواده و اجتماع شکل گیرد و این باور و اندیشه تقویت شود که اشتغال برای زنان جدا از خود‏‏کفایی اقتصادی آنها، یک امر ضروری برای رشد اجتماعی آنهاست و لذا مخالف کسانی هستیم که با اشتغال زنان مخالف هستند.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.