سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر مثبت نخستین دیدار در ذهن مخاطب

یک روان‌شناس گفت: صحبت درباره علایق و احساسات، شما را به فردی که برای نخستین بار او را می‌بینید، نزدیک تر می‌کند.

 جعفر بای روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در رابطه با تاثیر مثبت نخستین دیدار در ذهن فرد مقابل گفت: نخستین‌ها همیشه دریاد ما باقی می‌مانند به همین خاطر برخورد با طرف مقابل اهمیت زیادی دارد و فرد با اعتماد به نفس بالای خود می تواند تاثیر خوبی بر طرف مقابل خود گذارد.

وی با اشاره به اینکه هر فردی با اجتماعی و خوش‌مشرب بودن خود می تواند تاثیر خوبی بر دیگران داشته باشد، تصریح کرد: اگر چنین ویژگی‌هایی را هر فردی در خودش تقویت کند دیگران راحت‌تر با آن ارتباط برقرار می‌کنند و این نشان می دهد که پذیرای حرف زدن با دیگران است.

بای با بیان اینکه زبان بدن زبان قدرتمندی است گفت: زبان بدن افراد مختلف درباره سطح اعتماد به نفس و خلق و خوی آنها و حرف هایی دارد و کافی است در نخستین دیدار با اراده و محکم بایستید و قوز نکنید، در این صورت اعتماد به نفس و قدرت را به دیگران منتقل می کنید.

این روان‌شناس با تاکید بر اینکه هر چهره‌یی با یک لبخند ملایم زیباتر می‌شود، تصریح کرد: لبخند را فراموش با یک لبخند ملایم زیباتر می شود، تصریح کرد: لبخند را فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که بعد از یک لبخند به سرعت چهره‌ی عبوس و جدی به خودتان نگیرید و کاری نکنید که طرف مقابل تصور کند لبخند شما ساختگی و از روی اجبار بوده است.

باید عنوان کرد: حفظ آرامش برگ برنده شما در برخورد اول است، طرز نشستن و ایستادن در برخورد اول اهمیت دارد و با این وجود نباید نشان دهید که مانند یک رباط حرکات خشک و غیر قابل انعطافی دارید.

وی اضافه کرد: نوع دست دادن شما با طرف مقابل نیز اهمیت دارد. وقتی شل و بی‌تفاوت دست می دهید احساس خوبی در فرد مقابل ایجاد نمی‌کنید، باید طوری با طرف مقابل دست دهخید که حس خونگرمی و صمیمیت اولیه را به طرف مقابل منتقل کنید.

بای بیان کرد: هنگام صحبت با مخاطب تماس چشمی با او را از دست ندهید ، زیرا این حس را در او ایجاد می‌کند که به حرف‌های او توجه نمی کنید و حواستان جای دیگری است.

وی خاطر نشان کرد: با رعایت نکته‌های مهمی که گفته شد و همچنین با اطلاعات در مورد پیشینه فردی که قرار است او را ببینید و با پیدا کردن موضوعات مشترک و صحبت درباره علایق و احساسات، شما را به فردی که برای نخستین بار او را می َبینید نزدیک‌تر می کند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: نزدیک ، ذهن ، دیدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.