سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیویورک تایمز:

موسسات خیریه فرانسوی هم در تروریسم سرمایه‌گذاری می‌کنند

روزنامه "نیویورک تایمز" آمریکا فاش کرد، یکی از موسسات خیریه فرانسوی با نام "مروارید آرزو"، با دستاویز قرار دادن کمک های بشردوستانه، جهت پرده پوشی بر حمایت مالی خود از گروه های تروریستی در سوریه سوء استفاده می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه "نیویورک تایمز" آمریکا نوشت: مقامات فرانسوی مدت هاست که این موسسه را زیر نظر گرفته اند که طی آن، روشن شد که این موسسه سال 2012 تاسیس شده و طی این مدت از حامیان و سرمایه گذاران خود می خواسته تا چک پول های خود را به مقر اصلی آن در نزدیکی منطقه شانزه لیزه واقع در پاریس ارسال کنند.

نیویورک تایمز به نقل از مسئولین مبارزه با تروریسم و دستگاه های اجرایی می نویسد: موسسه "مروارید آرزو"، یکی از چندین موسسات موجود در اروپاست که با گروه های تروریستی ارتباط دارند؛ به نحوی که مقامات فرانسوی تاکید کرده اند ده ها موسسه از این دست را در ساسر فرانسه زیر نظر گرفته اند.

این روزنامه به نقل از دفتر دادستانی کل در پاریس می افزاید: ماه گذشته موسسه مروارید آرزو، بسته شد و دو تن از مسئولین برجسته آن، پس از بازداشت و اثبات همدستی با گروه های تروریستی در سوریه، در حال محاکمه و پیگرد قضائی هستند.

گفتنی است تمامی حساب های این موسسه به دستور دادگاه بلوکه شده و بررسی ها در خصوص موارد مصرفی اموالی که این موسسه، بویژه از طریق مساجد موجود در پاریس و فراخوان های اینترنتی جمع کرده ادامه دارد.

شایان ذکر است که این تحولات، در پی نگرانی های جامعه فرانسه پس از همدستی بسایری از تروریست های فرانسوی در جنایت های تروریستی سوریه انجام گرفته است؛ به نحوی که دستگاه های امنیتی این کشور، اقدامات خود را در مقابله با گروه های تروریستی تشدید کرده اند؛ چه در خصوص آنان که از سوریه به کشورهای خود باز می گردند و چه گروه هایی که در داخل به جذب جوانان جهت پیوستن به گروه های تروریستی می پردازند.



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.