سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هلاکت یکی از سرکردگان ارشد القاعده در پاکستان

ارتش پاکستان امروز شنبه اعلام کرد که یکی از سرکردگان القاعده که در آمریکا به علت برنامه‌ریزی برای بمب گذاری تحت پیگرد بود به هلاکت رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران نقل از خبرگزاری فرانس پرس، ارتش پاکستان امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از سرکردگان القاعده که به علت برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در مترو نیویورک تحت پیگرد آمریکا قرار داشت، در عملیاتی در نزدیکی مرزهای پاکستان با افغانستان به هلاکت رسیده است.

ارتش در این بیانیه گفت: "عدنان شکری جمعه" که نام وی در لیست "تروریست های مورد پیگرد" آمریکا قرار داشت، امروز شنبه در عملیاتی که با اهداف تعیین شده در وزیرستان جنوبی، پایگاه طالبان به اجرا درآمد، کشته شد.

گفتنی است، ارتش پاکستان در ماه ژوئن عملیاتی نظامی گسترده‌ای را در وزیرستان شمالی پس از اصرار واشنگتن و نیز شکست مذاکرات صلح با طالبان پاکستان به اجرا درآورد.

وزیرستان شمالی منطقه ای قبیله ای است که حکومتی شبه خودگردان دارد و پناهگاهی برای طالبان و هم پیمانان آنها در القاعده به حساب می‌آید.

در عملیات صورت گرفته در وزیرستان شمالی که طی آن 1500 تن از عناصر القاعده کشته شدند، عناصر القاعده مجبور به رفتن به افغانستان و مناطق قبیله ای دیگر در شمال غرب پاکستان شدند و از افرادی که به وزیرستان جنوبی پناه برد، عدنان شکری جمعه بود که به هلاکت رسید.

ارتش پاکستان در این باره اعلام کرد که عدنان شکری جمعه از رهبران ارشد القاعده در ساعات ابتدایی صبح امروز شنبه در حمله انجام گرفته در وزیرستان جنوبی کشته شد.

در بیانیه ارتش پاکستان همچنین آمده: وی مسئول تمامی عملیات‌های خارجی القاعده بوده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.