سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایید مصونیت مستشاران نظامی آمريکا از سوی دفتر العبادی

دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد بر اساس توافقی که با دولت قبلی عراق صورت گرفته است، مستشاران نظامی آمریکایی از مصونیت برخوردارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز،  دفتر "حیدر العبادی " نخست وزیر عراق روز جمعه اعلام کرد بر اساس توافقی که با دولت قبلی عراق صورت گرفته است، مستشاران نظامی آمریکایی بخشی از کارکنان سفارت آمریکا در بغداد تلقی می شوند و به همین علت از مصونیت برخوردارند. 

این دفتر تاکید کرد توافق جدیدی درباره اعطای مصونیت حقوقی به نیروهای آمریکایی صورت نگرفته است و عراق با کمک گرفتن از هر نیروی زمینی بیگانه در خاک خود مخالف است. 

"رافد جبوری " سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق به این خبرگزاری گفت، مصونیت اعطا شده به مستشاران نظامی آمریکایی در عراق با این عنوان صورت گرفته است که آنها بخشی از کارکنان سفارت آمریکا در بغداد هستند و همانطور که می دانید کارکنان سفارتخانه‌ها از مصونیت دیپلماتیک برخوردارند. وی افزود درباره این مسئله با دولت سابق توافق شده بود و هیچ توافق جدیدی درباره اعطای مصونیت به نیروهای آمریکایی در کار نیست. 

جبوری تاکید کرد، موضع عراق در زمینه مخالفت با کمک گرفتن از نیروی زمینی خارجی، ثابت است. وی افزود عراق خواستار پشتیبانی از نظر آموزش و تامین سلاح و پوش هوایی از طرف دوستانش است. 

"استوارت جونز" سفیر آمریکا در عراق در گفتگو با آسوشیتدپرس از توافق واشنگتن و بغداد برای اعطای مصونیت از محاکمه در عراق به نیروهای آمریکایی خبر داد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.