سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش هفته هشتم سوپرلیگ بسکتبال؛

صدرنشینی دانشگاه، اولین باخت پتروشیمی و 5 تغییر در جدول

تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام اولین شکست فصل خود را با اختلاف 17 امتیاز مقابل دانشگاه آزاد تجربه کرد تا با شرایطی مساوی به مصاف مهرام تهران در هفته نهم برود.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال دانشگاه آزاد که هفته قبل اولین باخت فصل مهرام را رقم زده بود در هفته هشتم سوپرلیگ اجازه بدون باخت ماندن تنها تیم باقی مانده را نداد.

مهرام، دانشگاه آزاد و پتروشیمی با احتساب این هفته شرایطی مساوی با یک باخت و  13 امتیاز در جدول پیدا کردند اما دانشگاه آزاد به خاطر پیروزی در بازی های رو در رو صدرنشین شد. مهرام که این هفته استراحت داشت به رده سوم جدول سقوط کرد، پالایش نفت آبادان از رده هفتم به چهارم صعود کرد، هفت الماس قزوین با یک پله صعود به رده هفتم رسید و شهرداری گرگان با سقوط 4 پله ای در جدول رده بندی هشتم شد.

صنایع ماهشهر همچنان تنها تیم بدون برد لیگ به شمار می رود.

امتیاز خانگی دانشگاه

تیم پتروشیمی بندرامام تا پیش از پلی آف فصل قبل در هیچ مسابقه ای شکست نخورده بود اما این رکورد در فصل جدید تکرار نشد و دانشگاه آزاد با اختلاف 17 امتیاز و نتیجه 83 بر 66 مدافع قهرمانی را برد. شکست پتروشیمی از نظر جدول رده بندی به نفع مهرام شد که یک باخت را تجربه کرده بود.

پتروشیمی که بازی را بدون حامد آفاق و محمد جمشیدی شروع کرد تنها یک بار در دقیقه سوم بعد از پاسخ گل جواد داوری با یک پرتاب 3 امتیازی و یک بار دیگر در 2 دقیقه پایانی کوارتر اول با 3 امتیازی صمد نیکخواه از دانشگاه پیش افتاد و در سایر دقایق بازی از حریف خود عقب بود.

بازگشت محمد جمشیدی بعد از مصدومیت 

محمد جمشیدی بعد از مصدومیت چند هفته ای و حامد آفاق که در ترکیب اولیه قرار نداشتند از اواخر کوارتر دوم وارد زمین شدند. 

جمشیدی که تا پایان بازی 10 امتیاز به دست آورد به همراه میثم میرزایی مقابل تیم سال قبل خود بازی می کردند.

اختلاف 10 امتیازی


دانشگاه آزاد که نیمه اول را با نتیجه 42 بر 34 برده بود در شروع نیمه دوم اختلاف را به 10 امتیاز رساند. 

رسول مظفری بازیکن جوان دانشگاه که تا پایان بازی 13 امتیاز و 3 ریباند به دست آورد، بازی خوبی را در این کوارتر انجام داد و پتروشیمی هم شرایط بهتری با تساوی 21-21 در کوارتر سوم پیدا کرد.

تیم ماهشهری تا 4 امتیازی میزبان هم رسید اما در مقابل دفاع خوب دانشگاه آزاد در کوارتر چهارم موفق به امتیازآوری بالا نشد تا در نهایت با یک پرتاب 3 امتیازی از اشکان خلیل نژاد و پاسخ او از محمدرضا خبازان در دو سوی زمین بازی به پایان برسد.

امتیازات مساوی صمد و حسین زاده


حامد حسین زاده و صمد نیکخواه هر کدام با 17 امتیاز بهترین امتیازآوران میدان بودند. حسین زاده 5 پاس گل هم در بازی داشت.

در مجموع 5 بازیکن دانشگاه آزاد و 4 بازیکن پتروشیمی تا پایان بازی 2 رقمی شدند.

جواد داوری که بازی موثری برای تیم تهرانی انجام داد در مجموع 11 امتیاز، 6 ریباند و 3 پاس گل داشت.

رسول مظفری و روزبه ارغوان هر کدام 13 امتیاز و رضا لطفی 10 امتیاز برای دانشگاه داشتند.

میثم میرزایی با 11 امتیاز و 13 ریباند، آفاق با 12 امتیاز و جمشیدی با 10 امتیاز دیگر بازیکنان دو رقمی پتروشیمی علاوه بر صمد بودند.
 
حواشی مسابقه

دادکان رئیس بخش ورزشی دانشگاه آزاد و یاوری مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در کنار دولو سرپرست فدراسیون بسکتبال برای تماشای بازی آمده بودند.

صادق قنبری داور مسابقه چندین بار به سرپرستان و مربیان دو تیم تذکر داد که به ناظران مسابقه اعتراض نکنند.

صمد نیکخواه که در بازی هفته هفتم به خاطر محرومیت غایب بود، چند بار در جریان مسابقه به خاطر پاس ندادن هم تیمی های خود ابراز ناراحتی کرد.

مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی تذکرات مودبانه ای را به میز منشی می داد. حاتمی یک بار به خاطر ثبت 3 خطا به جای 2 خطا برای ترابی و بار دیگر به خاطر نگه نداشتن وقت در زمان توقف بازی تذکر داد.

سالن دانشگاه آزاد با وجود ظرفیت کم و جذابیت بالای مسابقه 2 تیم مدعی همچنان پر نشده بود و تنها تعدادی تماشاگر به تشویق بازیکنان دانشگاه می پرداختند.

خانواده بازیکنان هم در این بازی با کسب مجوز حضور داشتند.

اعضا و کادرفنی تیم مهرام که هفته آِینده با پتروشیمی بازی دارند با لباس های ورزشی برای تماشای این دیدار آمده بودند.

حاجیان، دورقی، سلیمانی و نساج پور بازیکنان پتروشیمی بودند که در لیست این تیم حضور نداشتند اما از روی سکوها بازی را دنبال می کردند.

مهران حاتمی بعد از مسابقه از سوالات خبرنگاران در مورد این بازیکنان ناراحت شده و 2 سوال مربوطه را جهت دار نامید.

سومین برد نفت آبادان با درخشش کاردوست

20 امتیاز، 13 ریباند و 5 بلاک شات اصغر کاردوست علاوه بر عنوان موثرترین بازیکن هفته، برد تیم نفت آبادان را هم به همراه داشت.

آبادانی ها با نتیجه 79 بر 69 ثامن مشهد را شکست دادند و با توجه به سومین برد فصل تا رده چهارم جدول صعود کردند.

در این بازی محمد خالقی فر که به ترکیب ثامن مشهد اضافه شده است با 28 امتیاز و 8 ریباند خود، بیشترین امتیاز هفته را به دست آورد.

صنایع در حسرت برد

تیم صنایع ماهشهر که چشم به کمک اسپانسرهای شهر خود دوخته بود با نتیجه 88 بر 59 از هفت الماس قزوین شکست خورد تا تنها به یک تیم لیگ نباخته باشد. نفت آبادان تنها تیم باقی مانده در لیگ است که هفته آینده با صنایع روبرو می شود. تیم ماهشهری در صورت باخت به نفت، یک بار به تمام تیم های لیگ باخته است.

محمد یوسف وند با 14 امتیاز، 13 ریباند، 6 توپربایی و 3 بلاک شات بار دیگر بهترین بازیکن هفت الماس بود و علی اله وردی 12 امتیاز و 5 ریباند به آمار وی اضافه کرد.

امین باغلانی و وحید بروجردی هر کدام با 13 امتیاز بهترین بازیکنان صنایع بودند.

سقوط آزاد گرگان


تیم شهرداری گرگان که در نیم فصل اول 2 برد 4 باخت را ثبت کرده بود با پنجمین باخت فصل از سفر اصفهان بازگشت.

دیدار تیم های پمینا و گرگان به خاطر پخش مستقیم با یک ساعت و نیم تاخیر نسبت به زمان اولیه برگزار شد و پمینا در نهایت با نتیجه 62 بر 55 برنده شد.

ایمان زندی با 19 امتیاز و 3 پاس گل و محمد امجد با 11 امتیاز و 5 پاس گل بهترین های پمینا و محمد زارعی با 22 امتیاز و 7 ریباند بهترین بازیکن گرگان بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.