سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مجلس سنای پاکستان در نشست مشترک با لاریجانی :

پاکستان و ایران اجازه استفاده از خاک هایشان علیه یکدیگر را نمی دهند/تقدیر از اجرای بخشی از تعهدات ایران درباره خط لوله گاز

رییس مجلس سنای پاکستان با بیان این که عناصری هستند که می‌خواهند به روابط ایران و پاکستان صدمه بزنند اما پاکستان اجازه نمی‌دهد از خاکش علیه ایران استفاده شود، گفت: ایران بخشی از تعهدات خود درباره پروژه خط لوله گاز را تکمیل کرده و دولت پاکستان نیز درصدد اجرای کامل این پروژه است

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه ملت، رییس مجلس سنای پاکستان با بیان این که عناصری هستند که می‌خواهند به روابط ایران و پاکستان صدمه بزنند اما پاکستان اجازه نمی‌دهد از خاکش علیه ایران استفاده شود، گفت: ایران بخشی از تعهدات خود درباره پروژه خط لوله گاز را تکمیل کرده و دولت پاکستان نیز درصدد اجرای کامل این پروژه است.

نیرحسین بخاری، رییس مجلس سنای پاکستان در نشست امروز ( پنجشنبه 13 آذر) با دکترعلی لاریجانی در اسلام آباد خواستار ارتقای روابط دوجانبه و تجاری با ایران شد و گفت: در سال‌های گذشته پروژه‌های مختلفی موردنظر ما قرار گرفت که ایران حمایت‌های خوبی به ویژه در مورد خط لوله گاز داشته است.

این مقام مسئول در پاکستان در ادامه این مطلب افزود: ایران بخشی از تعهدات خود درباره پروژه خط لوله گاز را تکمیل کرده و دولت پاکستان نیز درصدد اجرای کامل این پروژه است و انتظار داریم که وزیر نفت و گاز پاکستان در سفر به ایران با همتای خود این موضوع را پیگیری کنند.

بخاری با تاکید بر لزوم گسترش روابط ایران و پاکستان تصریح کرد: اطلاع داریم عناصری هستند که می‌خواهند و نیت‌شان این است که به روابط ما صدمه وارد کنند که ما باید جلوی آن‌ها را بگیریم.


خاک ایران و پاکستان علیه یکدیگر استفاده نمی شود

وی در ادامه این نشست افزود: به طور حتم پاکستان اجازه نمی‌دهد از خاکش علیه هیچ کشوری به خصوص ایران استفاده شودکما این که در مقابل ایران اجازه چنین کاری علیه پاکستان را نخواهد داد و دلیل آن مرزهای طولانی میان دو کشور است.

رییس مجلس سنای پاکستان در خاتمه تاکید کرد دولت‌های دو کشور باید درخصوص امنیت مرزها با یکدیگر نشست‌هایی داشته باشند و منابع بیشتری را به این امر اختصاص دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.