سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز گزارش داد

ايران آزمايش مدل‌های کارآمدتر سانتريفیوژ را توسعه نخواهد داد

رویترز به نقل از کارشناسان آمريکايی اعلام کرد؛ ايران آزمايش مدل‌های کارآمدتر سانتريفیوژ را توسعه نخواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم "فردریک دال" از وین نوشت:  بنا بر اعلام کارشناسان آگاه آمریکایی، ایران به موجب توافقنامه هسته ای که با 1+5 تمدید کرده است، از توسعه آزمایش مدل‎های مؤثرتر دستگاهی که برای تبدیل اورانیوم استفاده می شود، خودداری خواهد کرد. 

ایران می گوید برنامه غنی سازی اورانیوم را تنها با هدف تولید سوخت برای نیروگاههای خود انجام می دهد. 

به موجب توافقنامه موقتی که سال گذشته بین ایران و گروه 1+5 امضا شد، این کشور می تواند به فعالیت های غنی سازی فعلی خود در زمینه تحقیق و تولید ادامه دهد، و این بدان معناست که این فعالیت ها نباید تسریع یابد. 

یک تحلیلگر مستقر در واشنگتن افزود: محدودیت های جدید باعث اجرای کامل تعهدات ایران درباره مشارکت نکردن در هر گونه فعالیت تحقیق و تولید می شود که می تواند برنامه هسته ای این کشور را در طول دوره اجرای توافقنامه موقت پیش ببرد.

این توافقنامه تا اواسط سال 2015 اجرا خواهد شد. 

کارشناسان آمریکایی اعلام کردند در این دوره، ایران نمی تواند گاز اورانیوم به سانتریفیوژ موسوم به IR-5  تزریق کند و همچنین نمی‌تواند سانتریفیوژIR-8 را در تاسیسات تحقیق و تولید نصب کند. این دو سانتریفیوژ، از جمله سانتریفیوژهایی هستند که ایران برای تولید آنها و استفاده از آن به جای سانتریفیوژIR-1 که هم اکنون فعال است، تلاش کرده است. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۷:۰۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۳
خطر جهانی اسرائیل که 200 تا 400 کلاهک اتمی داره که چند تاش اماده شلیک.مرگ بر اسرائیل.تازه اگر هم به ان پی تی هم به پیونده سلاح اتمی خودشو ازبین نمیبره.مرگ بر امریکا.
پاینده
۱۵:۴۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۳
امکان‌ندارد.