سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرایط بهره‌مندی شعب تحقیق قانون سازمان اوقاف از معافیت مالیاتی

نمایندگان مردم در خانه ملت نحوه تعیین شرایط بهره‌مندی شعب تحقیق قانون سازمان حج و اوقاف از معافیت مالیاتی را مشخص و آن را به قانون مالیات‌های مستقیم الحاق شود.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران روابط عمومی سازمان اوقاف  نمایندگان در نشست علنی روز (چهارشنبه 12 آذر) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با افزودن یک پیشنهاد الحاقی به طرح مذکور با 103 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
 
براساس این پیشنهاد الحاقی؛ متن زیر به عنوان تبصره ذیل بند(ح) ماده(139) قانون مالیات های مستقیم الحاق می‌شود:
 
تبصره- مفاصاحساب‌هایی که توسط شعب تحقیق موضوع ماده(14) قانون تشکیلات و اختیارات سازمان‌ اوقاف و امور خیریه مصوب 2/10/1363 صادر شده یا می‌شود اگر در مهلت مقرر مربوط به تسلیم اظهارنامه‌ به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه شود، برای برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی مقرر در این قانون یا سایر قوانین، به‌منزله اظهارنامه مالیاتی مؤدی تلقی می‌گردد.
 
همچنین در مورد سالهای قبل از ابلاغ این قانون، در صورتی که مفاصاحساب مربوط تا پایان سال 1394 به سازمان امور مالیاتی ارائه شود، به‌منزله اظهارنامه مالیاتی خواهد بود.
 
لازم به ذکر است در ماده 14 قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه آمده است؛ تحقیق در جمع و خرج عواید راجع به وقف و نیز صدور مفاصا حساب و تطبیق مصارف با مفاد وقفنامه و تشخیص متولی و ناظر و‌موقوف علیهم (‌با رعایت ماده 7 اینقانون و تبصره‌های آن) با شعب تحقیق اوقاف است مگر در موقوفات منصوص‌التولیه درصورتی که مظنه تعدی و‌تفریط متولی نباشد.

انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.