سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی فرد در دیدار با معاون رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان چین:

ارتقای مجمع مجالس کشورهای آسیایی می‌تواند به شکل‌گیری پارلمان آسیا منتهی شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: ارتقای مجمع مجالس کشورهای آسیایی می‌تواند به شکل‌گیری پارلمان آسیا منتهی شود، از این رو کشورهای عضو مجمع باید همکاری میان خود را به گونه‌ای افزایش دهند که مجمع تبدیل به پارلمان آسیا شود.

به‌گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به شهر لاهور پاکستان، با بایج ژایو معاون رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان چین دیدار و گفتگو کرد.
 
ابوترابی‌فرد در این دیدار گفت: ارتقای مجمع مجالس کشورهای آسیایی می‌تواند به شکل‌گیری پارلمان آسیا منتهی شود، از این رو کشورهای عضو مجمع باید همکاری میان خود را به گونه‌ای افزایش دهند که مجمع تبدیل به پارلمان آسیا شود.
 
وی ادامه داد: مجمع مجالس کشورهای آسیایی فرصت‌های فراوانی را در اختیار کشورهای آسیایی قرار داده و آنها باید از این فرصت استفاده کنند، در غیر این صورت دشمنان فرصت‌ها را به چالش تبدیل خواهند کرد.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از این فرصت‌ها تنوع فرهنگی و مذهبی موجود در کشورهای آسیا است که این موضوع نباید به تهدید تبدیل شود، بنابراین رد پای مجمع را امروز می‌توان به عنوان نهادی سیاسی و فراگیر در آسیا یافت.
 
 ژایو معاون رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان چین نیز در این دیدار، گفت: چین بسیار علاقمند به  شرکت در فعالیت‌های مجمع مجالس آسیایی است، تا این نهاد به یک پارلمان اسیایی همچون پارلمان اروپایی تبدیل شود، از این‌رو چین آماده حمایت از هرگونه پیشنهادی از سوی مجمع برای ارتقای نقش این حوزه است تا این کشور نقش پررنگتری در موفقیت‌های مجمع ایفا کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.