سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی صورت گرفت؛

حکم جدید مجلس برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی

مجلس به منظور نگهداری راه‌های کشور و توسعه ظرفیت و بهسازی خطوط ناوگان و شبکه حمل و نقل ریلی برون شهری 20 درصد قیمت گازوئیل را به این بخش اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان درادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت ماده الحاقی 42 را بررسی و تصویب کردند.
 
براین اساس به‌ منظور نگهداری راه‌های کشور و تلاش درجهت تثبیت تعرفه حق دسترسی شبکه ریلی و کمک به احداث، توسعه ظرفیت و بهسازی خطوط، ناوگان و شبکه حمل و نقل ریلی برون شهری و نگهداری راه‌های کشور با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیط زیست و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای، بیست درصد (۲۰%) قیمت نفت گاز (گازوییل) به‌ استثنای مصارف بخش کشاورزی به‌عنوان عوارض توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران محاسبه و دریافت می‌شود.  
 
منابع حاصله به حساب خاصی نزد خزانه‌داری ‌کل کشور واریز و در قالب ردیف‌هایی که در قوانین بودجه سنواتی مشخص می‌شود به نسبت مساوی به توسعه، بهسازی خطوط و ناوگان شبکه حمل و نقل ریلی و نگهداری راه‌ها پس از مبادله موافقت‌نامه بین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی اختصاص می‌یابد.  
 
این ماده با 110 رای موافق، 62 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن تصویب شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.