سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سناتور جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا:

لغو تحریم‌های ایران باید پس از برچیده شدن سانتریفیوژها و توقف برنامه موشک‌های بالستیک صورت گیرد

"تد کروز" سناتور جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا بار دیگر ادعاهایی را در خصوص مذاکرات هسته ای ایران مطرح کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی نشنال ژورنال، "تد کروز" در سخنرانی خود در واشنگتن مدعی شد: برای توقف ایران، رویکرد ما باید چماق بیشتر و هویج کمتر باشد. برداشته شدن تحریم ها تنها باید زمانی باشد که ایران سانتریفیوژهایش را برچیند، از تمامی ذخیره اورانیوم غنی شده خود چشم پوشی کند و برنامه موشک های بالستیک خود را متوقف سازد.

کروز درباره مبارزه با داعش گفت: اگر هدف شکست داعش است و اگر هدف دفاع از امنیت ملی آمریکا است ما بایستی مبارزه ای هماهنگ،جدی بر ضد این گروه صورت دهیم.ما باید از نیروهای زمینی خود و یا پیشمرگ ها برای شکار و از بین برد سرکرده داعش استفاده کنیم.

وی درباره سیاست خارجی اوباما گفت: متاسفانه هم اکنون اگر نگاهی به جهان داشته باشیم،شکست سیاست های خارجی اوباما مشهود است.توانایی آمریکا برای دفاع از امنیتش در جهان به شدت کاهش یافته است.سیاست هدایت از پشت پرده دیگر کارا نیست.ما به خاطر استفاده از این سیاست هزینه هایی را پرداخت کرده ایم و این موضوع تبعاتی برای ما داشته است.زمانی که آمریکا عقب نشینی می کند و به  پشت پرده پناه می شود و موضوعات را از آنجا راهبری می‌کند ،این موضوع تبعاتی برای آن به همراه دارد.
  
این سناتور آمریکایی گفت: اوباما به جای دادن اجازه تحرک به پوتین در شرق اروپا باید به فوریت و زمانی که وی به شبه جزیره کریمه حمله کرد وارد عمل می شد و از اقدامات بعدی وی ممانعت می کرد. این موضوع سبب شد که همین چند ماه پیش جیمی کارتر از رئیس جمهور به خاطر ضعف در سیاست خارجی اش انتقاد کند. 

کروز در ادامه اظهاراتش گفت: رئیس جمهور در دفاع از آزادی در خارج از کشور از جمله در مورد سعید عابدینی  که از سال 2012 در ایران زندانی بوده، ناتوان بوده است. آمریکا در حال حاضر در کجا قرار دارد؟

وی درباره معرفی اشتون کارتر به عنوان نامزد وزارت دفاع آمریکا گفت:به زودی شاهد این موضوع خواهیم بود که در مدت شش سال شاهد حضور چهار نفر در منصب وزارت دفاع خواهیم بود.این موضوع از آنجا ریشه می گیرد که دولت اوباما تمایلی برای دفاع از امنیت ملی کشور ندارد. در زمانه ای که جهان در آتش قرار دارد و تهدیدهایی برای امنیت ملی مشاهده می شود به نظر می رسد دولت به دنبال وزیر دفاعی است که پیرو دستورات سیاسی کاخ سفید باشد تا اینکه بر روی  دفاع از موضوع امنیت ملی آمریکا تمرکز کند. 



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۳
خوش بینان سیاسی به آمریکا جواب دهند . ما جوجه را نه در آخر پاییز که در تیر خواهیم شمرد و صد البته آمریکا همچنان زور گوی غیر معتمدی است که هیچ توافقی جز قبول زور گویی هایش را نمی پذیرد.