سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با السفیر؛

حسین شیخ‌الاسلام: دولت آمریکا می‌خواهد مسئولیت لغو تحریم را بر عهده کنگره بیندازد

معاون امور بین‌الملل رئیس مجلس کشورمان تاکید کرد که دولت آمریکا می‌خواهد از مسئولیت رفع تحریم شانه خالی کند و آن را بر عهده کنگره بیندازد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "حسین شیخ الاسلام" معاون امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با روزنامه" السفیر" لبنان اعلام کرد که آمریکا در مذاکرات هسته‌ای طرح مسائل منطقه بود  را خواستار بود ، اما ایران آن را رد کرد.

وی گفت: مذاکره‌کنندگان آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای تلاش کردند پرونده‌های منطقه‌ای از جمله لبنان را مطرح کنند اما مذاکره‌کننده ایرانی آن را رد و اعلام کرد که مذاکرات منحصر به مسئله هسته‌ای است.

 السفیر نوشت: شیخ‌الاسلام در ادامه مشکل مذاکرات هسته‌ای را ناتوانی آمریکایی‌ها در برداشتن تحریم‌ها دانست و گفت: "آنها می‌خواستند توپ را در زمین کنگره بیندازند. یعنی عملا می‌خواستند از مسئولیت برداشتن تحریم‌ها شانه خالی کنند". موضع آمریکا و غرب به طور کلی در برداشتن تحریم‌ها دارای انعطاف نیست؛ امری که ایران نمی‌تواند از آن صرف‌نظر کند.

وی در ادامه سخت‌ترین مواضع در مذاکرات پ را موضع مذاکره‌کنندگان انگلیسی دانست و گفت که طرح فرانسه برای امضای پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی، که ایران آن را رد کرد، درخواستی اسرائیلی است.

وی در ادامه گروه‌های سیاسی در لبنان را به گفت‌وگو فراخواند و اعلام کرد  ایران در امور داخلی لبنان دخالت نمی‌کند. وی همچنین بحران سوریه را نمونه‌ای از تلاش غرب برای تقسیم منطقه دانست، و گفت: سیاست ساقط کردن دولت سوریه شکست خورد.

شیخ‌الاسلام در ادامه با بیان اینکه ایران خواستار روابط خوب با عربستان است، مذاکره را بهترین راه برای حل اختلافاتاین دو کشور دانست.

وی همچنین گروه تکفیری داعش در منطقه را ساخته آمریکا دانست و گفت تا زمانیکه داعش به خطوط قرمز آمریکا نزدیک نشده بود، آمریکا با آن کاری نداشت.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.