سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی وزارت علوم:

بیمه پژوهش به پژوهشگران اختصاص یابد

کدخدایی گفت: بیمه پژوهشی به دلیل ریسک بالای پژوهش و نتیجه ندادن تمام آن‌ها برای پژوهشگران در نظر گرفته شود.

رسول کدخدایی رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: کارهای پژوهشی که در پژوهشکده علوم و صنایع غذایی انجام می‌شود، بر اساس نیاز کشور است.

وی افزود: در نگاه مسئولین نظام، پژوهش جایگاه فوق‌العاده حساس و منحصر به فردی دارد و هر کشوری قبل از پذیرفتن پژوهش و تحقیقات به توسعه استقلال و قدرت اقتصادی نخواهد رسید.

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی وزارت علوم با اشاره به اختصاص 0.5 تا 3 درصد اختصاص بودجه دستگاه‌ها به پژوهش اظهار داشت: در صورتی که یکی از منابع حیاتی پژوهش حذف شود، به طور قطع ضربه جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود. در حالی که پژوهش یکی از مؤلفه‌های دولت‌های کشورهای صنعتی به شمار می‌رود.

کدخدایی تصریح کرد: بدون انجام پژوهش نمی‌توان به اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی دست یافت از طرفی نیز اقتصاد دانش بنیان و درون‌زا که به ظرفیت داخلی کشور، تأکید دارد، جز با انجام پژوهش ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به انتقال فرهنگ پژوهش به متن پژوهش عنوان کرد: مجلس در بودجه سال 94 در زمینه اختصاص به فعالیت‌های پژوهشی بازنگری می‌کند، همچنین دولت با اتخاذ سیاست‌های حمایتی سرمایه‌گذاران پژوهشی را به نوعی تشویق کند در این زمینه بیمه پژوهشی نیز مطرح می‌شود این بیمه به دلیل ریسک بالای پژوهش و نتیجه ندادن تمام آن‌ها در نظر گرفته شود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.