سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنچه در ذره بین این هفته گذشت:

از ساخت روستا در زمینهای کشاورزی محمودیه تا کمبود ید در نمک‌های به اصطلاح ید دار + فیلم

خبرنگار 20:30 سوژه‌هایی همچون ساخت روستا در زمینهای کشاورزی محمودیه و کمبود ید در نمک‌های به اصطلاح ید دار را زیر ذره بین برد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، خبرنگار ذره‌بین از ساخت و سازهای غیر قانونی در زمین‌های منابع طبیعی گفت، ساخت و سازهایی که زمین‌های کشاورزی را به شکل روستا درآورده است و این درحالی است که وزارت کشور کتبا اعلام کرده، اراضی کشاورزی محدودیه دماوند را به عنوان روستا قبول ندارد.

خندان‌ دل معاون وزیر کشور در این خصوص گفت: اقدامات مقابله با این جرم از مدت‌ها قبل آغاز شده و درآینده‌ای نزدیک به نتیجه می‌رسد، اما بر اساس آنچه در سایت این زمین‌خواران آمده است گویا آنان بی‌تفاوت به دنبال انشعاب برق ویلاهایشان در این زمین‌ها هستند.

البته بربند مدیر عامل شرکت توزیع برق نواحی استان تهران گفته است، هیچ کدام از واحدهای ویلایی در این روستا برق ندارد و اگر برقی باشد مربوط به واحد نگهبانی است که به صورت موقت است. اما دوربین ذره‌بین وجود تیر برق در این منطقه را اثبات کرد.

خبرنگار ذره‌بین برای پیگیری بیشتر موضوع به خود روستای محمودیه رفت اما با در بسته، در  این روستا مواجه شد.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران در ادامه با یک مهندس ایرانی که سالها در اروپا کار طراحی و ساخت ماشین‌آلات و تولید شیشه دو جداره انجام داده است به گفتگو پرداخت، و حالا این مهندس اقدام به ادامه فعالیت وراه‌اندازی این دستگاه در ایران کرده است. دستگاهی که به گفته صدر مخترع و تولید کننده آن در سالهای گذشته به قیمت 36 یورو از اتریش وارد می‌شده است اما این دستگاه که به گواهی استانداردهای جهانی کیفیت ودقتش با نمونه خارجی تفاوتی ندارد مشتری آنچنانی ندارد چرا که کسانی که دستگاه‌های خارجی می‌خرند غالبا از وامهای دلاری برخوردار هستند و این باعث می‌شود که کمتر به خرید این دستگاه ساخت کشورمان علاقه داشته باشند.

خبرنگار 20:30 در ادامه بعد از یک سال دوباره موضوع کمبود ید درنمکهای موجود را به میان آورد. کمبودی که ذهن معیوب و جسم معلول را در پی دارد وریشه آن در کیسه‌های نمکی است که روی جلد آن عنوان یددار بودن درج شده است اما درون کیسه نمک از ید خبری نیست.

سوژه بعدی ذره‌بین خود خبر 20:30 بود، چندی پیش در زیر نویس یکی از خبرهای 20:30 به جای شرکت نگین خودرو آفتاب فقط کلمه شرکت نگین خودرو نوشته شده بود. این در حالی است که شرکت نگین خودرو سالهاست که نماینده رسمی یکی از بزرگترین شرکت‌های خودرو ساز دنیا در ایران است و شرکت نگین خودرو آفتاب با اضافه کردن کلمه آفتاب به دنبال سو استفاده بوده است.

خبرنگار 20:30 در پایان، کار نیک یک خانواده با قرار دادن خانه پدریشان در اختیار کودکان کار را زیر ذره بین برد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

برچسب ها: نگین ، ید ، ساخت ، شرکت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.