سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین اخبار از حضور رییس جمهوری در استان گلستان:

اقتصاد باید به وسیله بخش خصوصی احیا شود/ملت ایران ثابت کرد که ایثار دروازه پیروزی است/فقه ما باید فقه تقریب و اتحاد باشد

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز در حال گذر از اقتصاد دولتی به اقتصاد غیردولتی یا خصوصی هستیم، اظهار داشت: اقتصاد باید به دست کارآفرینان و بخش خصوصی و با مشارکت همه مردم احیاء شود و وظیفه دولت در این زمینه حمایت و پشتیبانی است و امروز دولت کاملاً‌ آمادگی دارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان گلستان با اشاره به نقش دولت و بخش خصوصی در اقتصاد کشور، گفت: دولت و بخش خصوصی باید گام‌های مهمی در کنار یکدیگر بردارند که نتیجه آن آبادانی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور باشد و سرمایه کارآفرینان در این عرصه تا حدی رشد پیدا کند که موجبات تشویق آنها، برای ادامه کار فراهم سازد.
رییس جمهوری با اشاره به دیدار خود با سرمایه‌گذاران در حاشیه اجلاس داووس و نیویورک گفت: امروز همه بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران منتظر ایجاد شرایط جدید هستند تا فعالیت‌های اقتصادی خود را در ایران آغاز کنند.

روحانی تصریح کرد: امروز همه سرمایه‌گذاران بزرگ اقتصادی دنیا، اتفاق نظر دارند که ایران منطقه بکری در جهان برای سرمایه‌گذاری است و همگی مشتاق حضور و فعالیت در ایران هستند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در دنیای امروز مرزهای سیاسی برای فعالیت‌های اقتصادی بی‌معنا است، گفت: سرمایه و اقتصاد همانند ابر است که وقتی به زمین مستعد می‌رسد، شروع به باریدن می‌کند و زمانی که به کویر می‌رسد از آن عبور می‌کند.

روحانی افزود: امروز باید سرزمین مستعد ایران را دست در دست یکدیگر برای پیشرفت و آبادانی بیشتر مهیا کنیم و دولت اقدامات فراوانی را در این راستا در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آغاز کرده است.

رییس جمهوری با بیان اینکه در کنار شرایط اقلیمی، مردم ایران نیز جاذبه بزرگی برای سرمایه‌گذاری و رشد و شکوفایی هستند، اظهار داشت: اگر در استان گلستان، شیعه و سنی، فارس و ترکمن و همه اقوام و مذاهب برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند، این خود زمینه مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه باید همه شرایط را برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مهیا سازیم، اظهار داشت: همه تلاش دولت در پانزده ماه گذشته این بوده که در بازار هم امید و هم ثبات ایجاد کند، به گونه‌ای که شرایط آینده برای سرمایه‌گذاران شفاف و قابل پیش‌بینی باشد.

رییس جمهوری بر ضرورت اعتماد دولت و مردم به یکدیگر تأکید کرد و گفت: گاهی اوقات تصمیمات و طرح‌هایی در دولت قبلی تصویب و نیمه کاره مانده که از نظر کارشناسی قابل ادامه و پیگیری نیست، اما ما ناچاریم آن را ادامه دهیم تا مردم به دولت اعتماد داشته باشند.
دکتر روحانی گفت: اگر چه ممکن است به طرح‌های آن دولت ایراد داشته باشیم، ولی باید ثبات وجود داشته باشد و اگر دولتی تعهد داده این دولت هم باید آن را ادامه دهد چرا که همگی یک پیکر واحد و یکپارچه هستیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: اعتماد دولت به مردم و مردم به دولت بزرگترین سرمایه است که باید آن را حفظ و تقویت کرد.

دکتر روحانی با اشاره به اقدامات دولت برای مهار تورم و خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی اظهار داشت: در مسأله تورم شاید صدها ساعت بحث کارشناسی انجام دادیم و عده زیادی توصیه می‌کردند که تورم را رها کرده و صرفاً موضوع خروج از رکود را پیگیری کنیم، اما ما به این نتیجه رسیدیم که اگر تورم مهار نشود، رکود نیز شکسته نشده و رونق بوجود نخواهد آمد.

رییس جمهوری گفت: همه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بدانند که تصمیم و برنامه دولت این است که مهار تورم را بطور کاهنده پیش ببرد.

 روحانی خاطر نشان کرد: در حالی که عده زیادی به دولت می‌گفتند همزمان نمی‌شود هم تورم را کاهش داده و هم رونق ایجاد کرد، اما دولت در این مسیر گام برداشت و موفقیت‌هایی را نیز داشته‌ایم و امروز در بسیاری از بخش‌ها از رکود عبور کرده‌ایم و امسال رشد اقتصادی ما مثبت خواهد بود که این می‌تواند اعتمادی در سطح جامعه و برای سرمایه‌گذاران ایجاد کنند.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اهتمام دولت به منظور تقویت روابط خارجی کشورمان، گفت: مصمم هستیم در روابط با کشورهایی که تنش داشتیم آن تنش‌ها را کاهش دهیم و همکاری و مناسبات با کشورهایی را که روابط خوبی داشتیم هر چه بیشتر نزدیک‌تر و صمیمی‌تر کنیم.
دکتر روحانی تصریح کرد: دولت در روابط با کشورهای همسایه و با کشورهای جهان هم به دنبال کاهش تنش و هم توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر روابط و همکاری‌‌ها است.

رییس جمهوری تأکید کرد: معتقدیم هم می‌توان اسلام و انقلاب را حفظ کرد و هم اصول و آرمان‌ها را پیگیری کرده و هم رابطه خوبی با کشورهای جهان داشت.

دکتر روحانی با بیان اینکه همه باید در کنار هم همانند اعضای یک خانواده در کنار هم زندگی کنیم، گفت: وجود اختلاف‌نظر طبیعی است و هیچ اشکال و ایرادی ندارد، چرا که معنای آن درگیری، تنش و جبهه‌گیری نیست و برای پرهیز از این موضوع لازم است، آستانه تحمل خود را بالا ببریم.
رییس جمهوری اظهار داشت: می‌شود در زندگی سیاسی منطقه‌ای و جهانی آرمان‌ها و اعتقادات خود را حفظ کرده و آستانه تحمل خود را نیز بالا ببریم و این راهی است که بزرگان دینی ما آن را اجرا می‌کردند.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به زمینه‌های پیشرفت استان گلستان اشاره کرد و گفت: استان گلستان از استعدادهای فراوانی در زمینه کشاورزی، اقتصادی، گردشگری و انرژی برخوردار است که در کنار نیروی انسانی مستعد این منطقه می‌تواند در مسیر توسعه استان گلستان تحول ایجاد کند.

رییس جمهوری خط آهن ایران، ترکمنستان و قراقستان و منطقه آزاد اینچه‌برون را چراغ سبز بسیار خوبی در کنار دریای خزر برای همه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران دانست و گفت: شرایط مناسبی برای ارتقاء سطح استان گلستان فراهم شده که می‌تواند زمینه‌ساز تحول بزرگی در استان شود.

روحانی همچنین به اقدامات دولت در زمینه ارتقاء بهره‌وری از آب و تقویت بخش کشاورزی استان گلستان اشاره کرد و گفت: استان گلستان استعداد خوبی در بخش کشاورزی و آبزیان دارد و با تصمیمات دولت برای زهکشی ۲۲ هزار هکتار از اراضی استان و نیز استفاده بهینه از آب می‌تواند در آبادانی و شکوفایی استان شتاب ایجاد کند.

رییس جمهوری همچنین تقویت گردشگری استان گلستان را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید زیربناها و زمینه‌های لازم برای گردشگری استان آماده شود و در این راستا اختلافات موجود در خصوص منطقه آشوراده را حل و فصل کرده‌ایم و این منطقه می‌تواند به مرکز مهمی برای گردشگری استان در کشور تبدیل شود.

روحانی گفت:در کنار تقویت استعدادها و ظرفیت‌های طبیعی و بومی باید موضوع فناوری‌های جدید و استفاده از آن برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و فارغ‌التحصیلان مورد پیگیری قرار گیرد.

رییس جمهوری در دیدار ایثارگران، برگزیدگان و نخبگان استان گلستان:
ملت ایران ثابت کرد که ایثار دروازه پیروزی است/باور کنیم که نخبگان،استانها را بهتر اداره می کنند


رییس جمهوری روز سه شنبه در دیدار ایثارگران،برگزیدگان و نخبگان استان گلستان ، با بیان اینكه ملت ایران ثابت کرد که ایثار دروازه پیروزی است، گفت: ایستادگی،جهاد و مقاومت، ملت ما را در برابر هر مانعی پیروز می كند.

حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی با بیان خاطره ای از فروردین سال ۴۲ و حمله كماندوهای رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه و كشتار طلاب و مردم در روز شهادت امام صادق (ع)، گفت: اگر ایستادگی، حمایت و فداكاری مردم نبود انقلاب به ثمر نمی رسید همانطور كه در دفاع مقدس اگر مردم در صحنه حاضر نمی شدند نیروهای نظامی به تنهایی قادر به دفاع از كیان كشور نبودند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) با تكیه بر حق و با ایستادگی و ایثار، قلوب مردم را جذب كرد و نهضت اسلامی را به پیروزی رساند، اظهارداشت: امروز همان راه و خط امام توسط رهبر معظم انقلاب و دولت در پیش گرفته شده است و ما بر منطق و آرمانهایمان ایستادگی خواهیم كرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: ایثار و فداكاری ملت ایران باعث شده است كه امروز در صحنه جهانی از ملت ایران به عنوان ملتی قدرتمند و شكست ناپذیر یاد شود كه به هیچ وجه حاضر نیست از اهداف و آرمانهایش عقب نشینی كند.

رییس جمهوری با بیان اینكه سلاح های اهدایی شرق و غرب به رژیم بعثی عراق نظیر هواپیماهای میگ ۲۵ و میراژ و موشك های اسكاد و تانك های تی ۷۲ نتوانست مردم را از جبهه حق علیه باطل جدا كند، گفت: در سالهای دفاع مقدس شاهد بودیم كه حتی سلاح های شیمیایی و حمایت ابرقدرتها از دشمن و تزریق دلار از سوی كشورهای مرتجع نتوانست كاری كند كه مردم از آرمانهایشان دست بردارند و به خانه بازگردند.

دكتر روحانی ادامه داد: هم در انقلاب و هم در دفاع مقدس، ملت ما با ایثار و فداكاری به پیروزی دست یافت و به حول و قوه الهی این ملت به همه آرمانهایش دست خواهد یافت.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تاكید بر اینكه باید نخبگان و مدیران استانها را باور كنیم و امور استانها را به خود مردم بسپاریم، گفت: قطعا نخبگان و اهل استان مسائل و مشكلات و اولویت های خود را بهتر می شناسد و باید همه صاحبنظران و نخبگان استان دیدگاه ها و راهكارهای خود را برای توسعه ارائه كنند.

رییس جمهوری با اشاره به اینكه مردم استان گلستان بیش از هر استان دیگری مخاطراتی نظیر سیلاب های خطرناك را درك می كنند، گفت: سد سازی در استان گلستان تنها به منظور جمع كردن آب و كشاورزی نیست، بلكه دفاع از جان و اموال مردم است.

روحانی از همه نخبگان استان گلستان خواست تا در شناسایی اولویت ها و نیازهای استان پیشقدم شوند و بدانند دولت و مجلس نیز در صدد هستند روشی را در پیش بگیرند كه كار استان ها را به مردم خود استان واگذار كنند.

رییس جمهوری افزود: باور ما واگذاری امور به مردم است و معتقدیم با تمركز زدایی مشكلات بهتر حل و فصل می شود.

 روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی زنان در عرصه های مختلف گفت: باید زنان را باور كنیم و بدانیم كه مسایل مهم كشور توسط همه زنان و مردان حل خواهد شد.
رییس جمهوری افزود: باور كنیم كه زنان می توانند حتی در حوزه های علمیه و در زمینه فقه و اصول همانند مردان به مدارج بالا دست پیدا كنند.

دكتر روحانی با بیان اینكه زنان در هر عرصه ای كه وارد شدند مانند بخش های آموزشی و پزشكی منشاء خدمات بسیاری شده اند به برخی از تفاوت های ماهوی زن و مرد اشاره كرد و گفت: زنان و مردان در مسایلی به غیر از این تفاوتهای ماهوی می توانند همپای هم پیشرفت كنند و ما باید زمینه و راه را برای استفاده از این استعدادها باز كنیم.

رییس جمهوری همچنین به ویژگیهای ارزشمند استان در حوزه گردشگری و تاریخی اشاره كرد و گفت: كشف دیوار عظیم گرگان می تواند اگر به صورت كامل انجام شود، در جذب گردشگری استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

دكتر روحانی گفت: كشف این دیوار نشان از عظمت مردم این سرزمین در دفاع از خطه خود و ایران عزیز دارد.
پیش از سخنان رییس جمهور چند تن از ایثارگران و نخبگان حاضر در جلسه دیدگاه ها و مطالبات خود را در خصوص استان گلستان نظیر وحدت شیعه و سنی، همزیستی مسالمت آمیز اقوام، استفاده از توانمندی زنان، ایجاد امید و خودباوری در جوانان، فعالیت احزاب، اشتغال زایی و استفاده از ظرفیت های استان در زمینه گردشگری صنعت و كشاورزی بیان كردند.

دکتر روحانی در دیدار علما و روحانیون استان گلستان:
فقه ما باید فقه تقریب و اتحاد باشد / روحانیت باید پیشتاز اخلاق،وحدت و پیشرفت باشد

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه فقه ما باید فقه تقریب و اتحاد باشد،گفت: امروز باید به دنبال تبلیغ اسلام اعتدال و رحمانیت و مبارزه با خشونت و افراطی‌گری باشیم که به ناروا خود را اسلام می‌نامد.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار علما و روحانیون استان گلستان، برادری، دوستی و وحدت بین اقوام و مذاهب گوناگون در این استان را ارزشمند و قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: اینکه همه ما در صف واحد در مسیر پیشرفت و تعالی یک کشور باشند، بسیار ارزشمند است و باید هر چه بیشتر تقویت شود.

رییس جمهوری اختلاف بین مذاهب اسلامی را بسیار جزیی و ناچیز دانست و گفت: همه مذاهب اسلامی نسبت به کتاب آسمانی، سیره پیامبر عظیم‌الشأن(ص) و عشق به خاندان و اهل بیت رسالت اتفاق نظر دارند و امروز در ایران اسلامی همگی زیر پرچم واحد اسلام و قرآن و نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت قرار داریم.

دکتر روحانی تصریح کرد: ایران یک ملت واحد است و باید از این موضوع حفاظت و صیانت کرد.

رییس جمهوری در ادامه اجتهاد در اسلام را موضوع بسیار ارزشمندی توصیف کرد و گفت: اجتهاد به معنای فهم درست و به دست آوردن راه حل معضلات و پاسخ به نیازهای جامعه از متن کتاب و سنت است و اگر گویا نباشد و نیازهای جامعه‌مان را از متن اسلام استخراج نکنیم بی‌تردید دچار مشکل خواهیم شد.

رییس‌ جمهوری ادعای جهاد از سوی گروه‌های تکفیری را بی‌اساس و فاقد اعتبار دانست و گفت: جهاد واقعی بدون اجتهاد عملاً به طغیان و بهم ریختگی منجر می‌شود و جهادی ارزشمند است که در کنار فهم درست از اسلام، قرآن و سنت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) باشد.
رییس جمهوری تصریح کرد: امروز حوزه‌های علمیه بایستی برای ترویج واقعی دین اسلام تلاش کنند و این نیاز امروز ما است.

دکتر روحانی گفت: در دهه‌های اخیر زیباترین روز روزی بود که در ایران نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی، تحت پرچم لا اله الا الله و محمد رسول الله به پیروزی رسید و این پیروزی در حالی بود که کسی فکر نمی‌کرد که یک ملت با رهبری یک عالم و فقیه و بدون وصل بودن به هیچ یک از ابرقدرت‌ها به پیروزی برسد.

رییس جمهوری گفت: روز پیروزی انقلاب اسلامی، روز پیروزی اسلام بود و دنیا مشاهده کرد که
اسلام تنها عبادات شخصی نیست، بلکه دینی است که می‌تواند یک انقلاب را رهبری کند و انقلاب اسلامی پس از افول قدرت عثمانی نشان داد که یک دین سیاسی است و می‌تواند در برابر ابرقدرت‌های جهان بایستد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: تلخ‌ترین زمان نیز برای اسلام روزی است که عده‌ای تحت عنوان تکفیر و سلفی‌گری سر یک انسان را از تن جدا می‌کند و با این اقدام خود زشت‌ترین چهره را از اسلامی نشان می‌دهند که رحمانی‌ترین دین جهان است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه امروز موضوع ایران‌هراسی نسبت به سه، چهار سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است، گفت: وقتی فردی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل طرح جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری را مطرح می‌کند و این طرح به اتفاق آرا، توسط نمایندگان کشورهای جهان تصویب می‌شود این موضوع افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر روحانی گفت: اسلام و فقه ما باید فقه تقریب مذاهب و اتحاد باشد و با حرکت در این مسیر شیعه و سنی و طوایف و اقوام مختلف و نیز دنیای اسلام را هر چه بیشتر بهم نزدیک‌تر و متحدتر کنیم.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت از روحانیت معزز اعم از شیعه و سنی انتظار و توقع دارد که برای حل معضلات و توسعه و تعالی مادی و معنوی کشور و اخلاق و وحدت، پیشتاز و پیشگام باشند.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تقدیر از اقدامات دولت در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی اظهار داشت: امروز سربازان ما در جبهه سیاست و در صحنه نبرد بین‌الملل بدون اینکه ذره‌ای از اصول خود کوتاه بیایند با موفقیت در حال پیگیری مسایل هستند.

وی در خاطر نشان کرد: امروز کشورهای بزرگ، اذعان دارند که در مسایل منطقه بدون نقش‌آفرینی ایران نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و این نشان‌دهنده قدرتی است که ملت ایران در سایه پیگیری آرمان‌های امام راحل و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به بدست آورده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.