سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

ایجاد بهداشت در باغ در سایه اجرای آبیاری قطره ای

مدیر گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: اجرای آبیاری قطره ای در باغ علاوه بر صرفه جویی بهداشت باغ را نیز در پی دارد.

سید جلال طباطبائی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: هدف از آبیاری رسانيدن آب کافي به خاک به منظور تأمين رطوبت لازم براي رشد گياه است و با اجرای آبیاری ضمن حاصلخیزتَر شدن خاک، درجه حرارت لازم برای رشد بهتر گیاه نیز تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شیوه غرقابی که در بیشتر باغات اجرا می شود، کشاورز با ایجاد کرت‌هایی در زمین و باغ، آب را به تنه درخت یا بوته می‌رساند و به این ترتیب، ریشه گیاه آبیاری می‌شود.

طباطبائی از مهم ترین دلایل فراهم نشدن آبیاری قطره ای در باغ گفت و ادامه داد: کوچکی قطعات، عدم دسترسی به برق و همینطور عدم توان مالی باغدار را باید از مهم ترین دلایل فراهم نشدن آبیاری قطره ای قلمداد کنیم.

مدیر گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز  با اشاره به لزوم سنگ چینی پای درختان یادآور شد: در مناطقی که با محدودیت آبیاری مواجه هستیم، بهتر است در حاشیه، نهالی که کاشته شده نسبت به سنگ چینی و پوشش دادن پای درختان برای کاهش تبخیر اقدام شود.

طباطبائی تاکید کرد: میزان استفاده از آب کشاورزی در ایران بسیار زیاد است و با میانگین کشورهای توسعه‌ یافته فاصله زیادی دارد.
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.