سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

مانور کنترل و پیشگیری از لمپی اسکین

مانور عملیاتی کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی با محوریت بیماری لمپی اسکین در سطح واحدهای اپیدمیولوژیک شهرستان اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: افزایش کانون های بیماری لمپی اسکین در برخی دامداری های اهواز و امکان گسترش آن به سایر نقاط سبب شده تا  کارشناسان دامپزشکی اقدام به برگزاری مانور عملیاتی کنترل و پیشگیری از بیماری در سطح واحدهای اپیدمیولوژیک شهرستان اهواز نمایند.

دکتر مصطفی کنارکوهی افزود:  با اشاره به اجراء اصل واکنش سریع، مراقبت فعال و پایش بیماری لمپی اسکین در سطح گاوداری ها، 5 اکیپ عملیاتی در مسیرهای مختلف روستائی شهرستان اهواز با هدف آماده سازی و ایجاد آمایش در پرسنل صحرائی و ستادی تشکیل شد.

وی ابراز داشت: به منظور ایجاد چتر ایمنی در جمعیت دام های سنگین علیه بیماری لمپی اسکین، عملیات واکسیناسیون عمومی و لکه گیری واکسیناسیون در واحدهای حساس اجرا شد.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان در پایان از دیگر جزئیات انجام شده در این مانور گفت:  آموزش پرسنل صحرائی شرکت کننده در عملیات در رابطه با حفظ زنجیره سرد واکسن و مدیریت عملیات واکسیناسیون در روستاهای تحت پوشش، آموزش دامداران در محل دامداری توسط  دامپزشکان شرکت کننده در مانور و ارزیابی برنامه ها و بررسی عملکرد اقدامات کنترلی صورت گرفته علیه این بیماری توسط اداره دامپزشکی اهواز و نیز مراکز مایه کوبی بخش خصوصی در سطح واحدهای تحت پوشش مایه کوبی  از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در این مانور بود که به مرحله اجرا درآمد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.