سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالهی در نشست مطبوعاتی خبر داد

اعزام 2500 نفر از خادمان اهل بیت به کربلا/مرزهای کشور و بین الحرمین پذیرای زائران حسینی

معاون خدمات شهری شهر تهران از اعزام 2500 نفر از خادمان اهل بیت به کربلا برای خدمات رسانی به زائران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهر تهران در نشست مطبوعاتی که امروز در شهرداری تهران برگزار شده با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در خصوص اربعین سالار شهیدان گفت: به صورت داوطلبانه نیروهایی برای خدمات رسانی به زائران امام حسین(ع) به کربلا اعزام می‌شوند.
 
وی همچنین با اشاره به این که قرار است در روز اربعین مراسمی در تهران اجرا شود افزود: شهروندان از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم به طول 14کیلومتر پیاده روی خواهند کرد.
 
عبدالهی با اشاره به این که امسال بیش از یک میلیون زائر به کربلا برای زیارت امام حسین(ع) اعزام می‌شوند، تصریح کرد:‌ به همین منظور به صورت داوطلبانه در مرزهای شلمچه،  چذابه، مهران نیروهایی جهت تامین امکانات اولیه در مرزها مشخص شده است.

معاون خدمات شهری شهر تهران در ادامه با اشاره به برنامه‌های شهرداری که با محوریت باغ موزه دفاع قصر است، عنوان کرد:‌ از مناطق 4،5،6 شهرداری تهران در مرزهای چذابه و شلمچه نیروهایی برای خدمات رسانی و سرویس دهی به زائران اعزام می‌شوند.
 
وی در ادامه با اشاره به اقدامات بسیج شهرداری تهران در خصوص خدمات رسانی به زائرانی که به کربلا مشرف می‌شوند، بیان داشت:‌ این نیروها در مرز نجف ، حله  و بغداد به سمت کربلا مستقر و آماده خدمات رسانی هستند.

وی با اشاره به این که هر ساله نزدیک به 20میلیون زائر از مرزهای حله، بابل، بغداد، نجف به سمت کربلا ورود و خروج می‌کنند اظهار کرد:‌ در محورهای اصلی به سمت کربلا به صورت ترتیبی چادرهایی به فاصله 60تا 70 کیلومتری برای استراحت زائران جانمایی شده است.
 
عبدالهی با اشاره به توافق نامه‌ای که با استانداری کشور عراق داشته، یادآور شد:‌ شهرداری تهران ماشین‌هایی حامل تجهیزات( بیل، فرغون، جارو، خاک انداز و غیره) برای نظافت در شهر کربلا از مرزها ترخیص می‌کند و همچنین این ماشین از امشب به سمت کربلا حرکت می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهر تهران با اشاره به این که شهرداری قصد دارد به صورت داطلبانه و مردمی در شهر کربلا خدماتی را انجام دهد، توضیح داد:‌ تلاش  داریم به غیر از نیروهایی که با خود می‌بریم به صورت داوطلبانه از توان و ظرفیت زائران ایرانی هم در نظافت شهر کربلا استفاده کنیم.
 
وی افزود:‌4زمین برای زباله‌ها مشخص شده است تا از آن مکان‌ها زباله‌ها توسط ماشین‌هایی با ظرفیت 30تن به مرکز شهر انتقال دهیم.
 
وی همچنین با اشاره به این که شهر کربلا دارای 6منطقه شهری و حرم شرفین در منطقه 1واقع شده است، عنوان کرد:‌به همین منظور 6ناحیه را در منطقه یک و 15مدیر قوی برای نظم نیروهایی خدمات رسانی و جمع آوری زباله‌ها مشخص کرده‌ایم.
 
وی با اشاره به این که شهرداری تهران تصمیم دارد در بحث زیبا سازی شهر و حذف زوائد بصری و پیرایش به استانداری کربلا یاری  رساند، اظهار داشت: به همین منظور یک مدرسه نزدیک حرم اباعبدالله الحسین (ع) مشخص و تامین شده که استانداری شهرداری عراق پذیرای نیروهای ایرانی باشد و خوشبختانه در کربلا با هیچ گونه مشکل غذایی رو به رو نیستیم.
 
وی با اشاره به این که در داخل شهر 50چادر برای دعوت مردم به نظافت شهر کربلا زده شده است، ادامه داد: شهرداری 10هزار کاور با نام خادم الحسین تولید کرده است که در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.
 
عبدالهی با اشاره به این که نیروها از 17 تا 23 آذر ماه به  مدت 8روز به شهر کربلا اعزام می‌شوند، تاکید کرد:‌تعداد 200 اتوبوس زائران را از مرزها به سمت کربلا جا به جا می‌کنند.
 
وی همچنین با اشاره به این که شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت حضرت رسول(ص) را در پیش داریم، اضافه کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم برای این مراسم‌ها هم نیروهایی جهت نظافت و خدمات رسانی به زائران اعزام کنیم.
 
معاون خدمات شهری شهر تهران به اشاره به این که در کشور عراق قرار است خدماتی دیگر را در جهت فضای سبز و از بین بردن جانوران مضر شهری انجام شود، خاطر نشان کرد: خدمات ویژه‌ای جهت کاشت گونه‌هایی که در شهر کربلا رشد می‌کنند و ساخت پارک و همچنین تله گذاری برای از بین بردن جانوران مضر شهری در دست اجرا داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: زائر ، کربلا ، حله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.