سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

دانش محور بودن اساس فعالیت های ترویجی

دانشیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: دانش محور بودن آموزش ها پایه و اساس فعالیت های ترویجی است.

شاپور ظریفیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: فعالان در عرصه ترویج آموزش های خود را بر اساس دانش نتیجه داده شده مراکز تحقیقاتی به کشاورزان ارائه می دهند.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های ترویجی می تواند مسیر ورود دانش نوین تولید و استفاده از ابزارهای جدید در بخش کشاورزی با هدف ارتقای کمّی و کیفی تولید و کاهش هزینه‌های آن را عملی و ملموس‌تَر کند.

ظریفیان ادامه داد: ترويج و آموزش كشاورزی به عنوان يكی از مهم ترين اركان و پايه های كشاورزی نوين و دانش محور نقش موثری در بهبود شرايط زندگی بهره برداران دارد.

دانشیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادگیری کشاورزی دانش محور را در افزایش بهره وی دخیل دانست و یادآور شد: افزایش بهره وری بهره برداران از طریق یادگیری پایه های کشاورزی نوین و دانش محور دور از انتظار نیست.

وی افزود: مروّجان یافته های تحقیقاتی را به زبان ساده و علمی به کشاورزان انتقال می دهند و همینطور انتقال  مسایل، مشکلات و بازخورد یافته های تحقیقاتی به مراکز تحقیقات نیز وظیفه مروّجان است.

ظریفیان با اشاره به هدف اصلی ترویج تاکید کرد: هدف ترویج کشاورزی ارتقاء سطح کشاورزان است تا از طریق آشنایی با پژوهش و فناوری به صورت کاربردی بتوانند با افزایش تولید و کاهش هزینه و کسب درآمد بیشتر سطح زندگی خود و خانواده را فراهم کنند.
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.