سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایندیپندنت: چرا رسانه‌های غربی و عربی بزرگترین تجمع دینی در جهان را نادیده می‌گیرند؟

روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی در عراق نوشت و تاکید کرد که رسانه های غربی عمدا این مراسم بزرگ را نادیده می‌گیرند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن در مقاله ای اقدام به ارائه دلایلی کرد که سبب شده است تا زیارت اربعین، بزرگترین تجمع دینی در جهان گردد؛ بطوریکه تعداد افرادی که به کربلا می‌آیند از میزان حاجیان مکه مکرمه به میزان 5 برابر بیشتر است.

این روزنامه می‌نویسد: این تجمع دینی از از جشنواره بزرگ "کومبه میلا" که توسط هندوها برگزار می‌شود هر 3 سال یکبار برگزار می‌گردد، هم بیشتر است.

این گزارش سپس داستان مردی استرالیایی را که اسلام آورده و از دیانت کاتولیکی خود کناره گیری کرده بیان می‌کند که پس از سقوط صدام ، دیکتانور سابق عراق در سال 2003 و پس از مشاهده گزارشی درباره تجمع اربعین، سفر تحقیقاتی خود را آغاز می‌کند.

این روزنامه می‌نویسد که وی سپس شروع به مقایسه میان تجمع میلیونی زیارت اربعین و طرح های دولتی بزرگ مانند کمک های وزارت دفاع آمریکا به قربانیان زلزله هایتی که طی آن 4 میلیون غذا توزیع می‌شد می کند؛ بطوریکه در عراق در خلال زیارت اربعین 200 میلیون وعده غذایی توزیع می‌شود کع تمامی آنها داوطلبانه و با هزینه خیرین انجام می‌پذیرد.

نویسنده این مقاله سپس با انتقاد تند از رفتار سیاسی کارانه رسانه های غربی با مسأله امام حسین(ع)، می‌پرسد: چگونه است که تجمع کوچک در لندن و یا تظاهراتی متعلق به چندصد نفر در هنگ کنگ و یا تجمع تعدادی محدود در روسیه پوشش داده می‌شود اما از بزرگترین تجمع مسالمت آمیز بشریت در جهان که مانند سیلی جاری از زنان و مردان و کودکان است، چشم پوشی می‌شود؟

نویسنده این مقاله نادیده گرفتن عمدی زیارت اربعین را مرتبط با عدم توجه رسانه های غربی به درس های های مثبت الهام بخش خصوصا در باره مذهب اهل بیت عنوان می‌کند و می‌گوید که زائر می‌تواند که در پیاده روی برای امام حسین(ع) درسهای فداکاری و صبر و تحمل و بخشش را بیاموزد.

گفتنی است، رسانه های غربی بطور عامدانه سعی می‌کنند تا تظاهرات میلیونی اربعین را نادیده بگیرند؛ چرا که این مسأله نیروی مسلمانان شیعه را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
نادر
۰۲:۵۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۳
سلام برحسین ویاران حسین این عشق به امام حسین است که باتمام خطزات باپای پیاده ار اقصا نقات دنیا وشهرهای اشوب زده عراق به زیارتش میشتابند قربان نامت یا حسین شهید
مجيد
۱۶:۳۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۳
كي ميتونه شعار آزادگي بشريت را ناديده بگيره بزاريد رسانه هاي قدرت تلاش كنند اما.............حسين عشقه عشق دادوفرياد نمي خواد دل ميخواد