سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل خطاب به بان‌کی‌مون

آقای بان‌کی‌مون! کدام سازمان بايد از حقوق، امنيت و استقلال ملت‌های منطقه حمايت کند

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به بان‌کی‌مون نوشت: چه کسی يا سازمانی بايد از حقوق، امنيت و استقلال ملت‌های منطقه حمايت کند. اگر سازمان ملل در اين باره مسئوليتی ندارد اعلام نمايد که انبوه مردم و دولت‌های آسيب‌ديده به کدام سازمان بايد شکايت کنند و در اين صورت فلسفه تأسيس سازمان ملل چه خواهد بود؟

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، نامه اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل خطاب به بان‌کی‌مون در مورد اتفاقات فرگوسن به شرح زیر منتشر شد:

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد
جناب آقای بانکی مون

سلام علیکم

جناب دبیر کل!

همانگونه که مي‌دانيد تروريسم از مهمترين معضلات امروز جامعه بشري است و بسياري از سياست‌گذاري‌ها و لشکرکشی‌ها به بهانه مبارزه با آن انجام می‌گيرد. امروز خوی وحشی‌گری و خونریزی لیبرال دموکراسی آمریکایی از پس پرده شعارهای زیبای حقوق بشری خارج شده و تروریسم دولتی آمریکا و لابی‌های اقتصادی صهیونیستی عریان، دست در خون هزاران انسان بی‌گناه دارند.

آقای بان کی مون!

دولت آمريکا بعد از حادثه 11 سپتامبر و به بهانه مبارزه با چند تروريست تا کنون بيش از يک ميليون نفر از مردم افغانستان، عراق، پاکستان را کشته، مجروح کرده يا آواره نموده است و مردم سوریه را قرباني مقاومتشان در برابر اسرائيل اين غده سرطاني منطقه کرده است و دیگر ممالک السلامی چون میانمار را به جرم مسلم بودن قرباني کرده!

جناب آقای دبير کل و اعضای محترم مجمع عمومی سازمان ملل متحد!

شما می‌دانيد که از زمان حضور نيروهای آمريکایی و ناتو علاوه بر اينکه چند ميليون نفر از مردم منطقه کشته و زخمی و آواره شده‌اند، کشت مواد مخدر و تروريسم نيز توسعه يافته است. حدود دوازده سال است که مردم منطقه در سايه تهديد زندگی می‌کنند. چه کسی يا سازمانی بايد از حقوق، امنيت و استقلال ملت‌های منطقه حمايت کند. اگر سازمان ملل در اين باره مسئوليتی ندارد اعلام نمايد که انبوه مردم و دولت‌های آسيب‌ديده به کدام سازمان بايد شکايت کنند و در اين صورت فلسفه تأسيس سازمان ملل چه خواهد بود؟ و چه موضوعی مهم‌تر از اين می‌تواند در فهرست فعاليت‌های سازمان ملل قرار گيرد؟

دبیر کل سازمان ملل!

تولید گسترده سلاحهای کشتار جمعی و هسته ای ، عدم پایبندی به قوانین بین المللی چون NPT و امثالهم تنها گوشه‌ای از تناقض های آشکار دولت آمریکا و هم پیمانان اوست.و در نهایت برخوردهاي گازانبری امروز دولت آمريکا با مردم رنگین پوست اين کشور و کشتار بيش از 1900 نفر طي 5 سال در اين کشور نمونه مشهود زیرپا گذاشتن حقوق بشر و وجود تبعیض نژادی در کشوری است که کاری جز تهدید و تهمت به عدم وجود حقوق بشر در دیگر کشورها ندارد. در این ورطه سازمان ملل و دیگر سازمانهای بین المللی مربوطه باید سریعا ورود نموده و از مردم مظلوم و بی دفاع زیر ستم دفاع نمایند. در غیر این صورت ادامه ی این روند و اتهام خونهای ریخته شده متوجه سازمان ملل  می باشد.

جناب دبیر کل!

پایین بودن میزان درصد مشارکت در انتخابات پارلمانی آمریکا حکایت از عدم رضایتمندی مردم این کشور و بی‌اعتمادی وسیع و عدم مشروعیت دولت آن است. دولتی که گستاخانه در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران و دیگر کشورها اظهار نظر مي‌کند و تحریم اعمال می‌دارد؛ خود در غرقاب عدم مشروعیت و نارضایتی وسیع به سر می برد و تنها با زور اسلحه و فشار هرگونه صدای معترضی را در نطفه خفه می‌کند. امروز این دولت و لابی‌های اقتصادی و سیاسی صهیونیستی حامی آن، خطری برای تمام جهانیان و بشریت محسوب شده و وظیفه قانونی مجامع بین المللی دفاع از ملتها در مقابل این خونخواران مدرن می‌باشد.

جناب بان کی مون!

ما جوانان ایران اسلامی،با تاسی بر آرمانهای انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) در دفاع از مظلوم و حمایت از آزادی و آزادی خواهی از مردم فرگوسن ایالت میسوری و همه رنگین پوستان آمریکا و سراسر دنیا که زیر ستم دول مستکبر و جهانخوار قرار دارند حمایت می کنیم و شعار اسلام را با افتخار برای آنان قرائت نموده چنانکه در سوره مبارکه حجرات آیه 13 می فرماید: «یا ایها الناس انا خلقنا کم من ذکر و انثی و جعلنا کم شعوبا و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم؛ ای مردم! شما را از مردی و زنی آفریدیم و شما را ملتها و قبیله ها قرار دادیم تا به این وسیله یکدیگر را بازشناسید (نه اینکه به این وسیله بر یکدیگر تفاخر کنید) همانا گرامی ترین شما نزد خداوند متقی ترین شماست.»

انتظار اين است که حضرتعالی به طور فعال موضوع را در دستور کار قرار دهيد و تصميمات لازم را براي پايان دادن به کشتار، پایمال شدن حقوق بشرو تبعیض نژادی و  اشغالگری اتخاذ و اعلام نماييد.


اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر کشور

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.