سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

کتاب ایران و سدکارون3

نویسنده فرانسوی گفت: توانمندی ساخت سد بزرگ کارون3 را در کتابی با عنوان ایران منتشر می کنم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ نویسنده فرانسوی در بازدید از سد کارون3 گفت: به محض بازگشت به فرانسه تمام اطلاعات جمع آوری شده از جمله توانمندی ساخت سد بزرگ کارون3 را در کتابی با عنوان "ایران" منعکس خواهم کرد.

"استرید لربر "که تاکنون بیش از 90 سفر به ایران داشته، از موزه و نمایشگاه دایمی سد کارون 3 دیدن کرد.

پژوهشگر و نویسنده کتاب گردشگری ایران (Guide Evasion Iran) درحاشیه این بازدید گفت: ایرانیان باستان، به عنوان بزرگترین سازندگان پل در جهان مطرح بودند و خوشحالم از اینکه می بینم در جهان معاصر نیز توانایی ساخت سدهای بزرگی همچون کارون3 در ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه "با دیدن این سازه بزرگ بتنی، سازه های خارق العاده و هیدرولیکی دوران ساسانیان در منطقه شوشتر در ذهنم تداعی شد" افزود: این سازه ها بیانگر این است که ایران کشوری کهن و دارای پیشینه ای تاریخی است.

لربر، پس از مشاهده تصاویر، ماکت ها و کلیپ ساخت سد و نیروگاه کارون3 که به زبان انگلیسی در نمایشگاه به اکران گذاشته شد، اظهارکرد : من در ایران، کنار آثار باستانی هم، چنین مجموعه ای را ندیده ام که در قالب عکس، فیلم و ماکت، بتواند شناخت بیشتری به بازدیدکنندگان بدهد و باید به اندیشه ای که در پشت این ایده بوده است تبریک گفت.
 
این پژوهشگر و نویسنده فرانسوی با بزرگ خواندن سد کارون3 خاطرنشان کرد: به محض بازگشت به فرانسه تمام اطلاعات جمع آوری شده از جمله توانمندی ساخت سد بزرگ کارون3 را در کتابی با عنوان "ایران" منعکس خواهم کرد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: کتاب ، ایران ، سد ، کارون 3 ، نویسنده ، اهواز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.