سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

فرسایش بادی حوضه دریاچه ارومیه، کیفیت خاک منطقه را تهدید می کند

نماینده سازمان خواربار وكشاورزي ملل متحد (فائو) در ایران گفت: فرسایش بادی در حوضه دریاچه ارومیه، کیفیت خاک منطقه را تهدید و به سمت بیابان زایی سوق می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران تبریز، سرژ ناکوزی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهارکرد: مداخله سریع در این منطقه نیاز است چرا که آب دریاچه از31 میلیون متر مکعب به دومیلیون مترمکعب کاهش یافته و میزان تبخیر شوری آب را زیاد کرده و این موضوع مشکل منطقه را زیاد کرده است.

وی از آمادگی فائو برای همکاری دراین خصوص خبر داد وگفت : فائو آماده است تا بهترین تجربه ها و تخصص ها را برای تکمیل طرحهای مطالعاتی دراختیار تیم مطالعه کننده ایرانی قراردهد تا در احیای این دریاچه سهم خود را ایفا کرده باشد.

ناکوزی گفت: وضعیت دریاچه ارومیه مرا متاثرکرد از این رو فائو آماده است همکاری های خود با ایران به ویژه در زمینه احیای دریاچه ارومیه را بیشتر کند.

وی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه سرزمین شامل وضعیت آب و خاک و مدیریت پایدارآبی و خاکی از جمله اقداماتی است که باید در این زمینه انجام شود و تخصص فائو در زمینه مقابله با خشکسالی و بیابان زایی به گذشته دور برمی گردد.

ناکوزی گفت: تغییر رویکرد فائو در دو سال گذشته در عرصه بین الملل اثرات مثبتی داشته و اجرای طرح بزرگ بیابان زدایی در کرمان و خراسان جنوبی در460 هزار هکتار یکی از این طرح هاست که تاثیر مثبتی روی زندگی مردم منطقه داشته است. 
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.