سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل میراث کرمان بیان کرد؛

این بنای تاریخی باید از مالکان خصوصی‌اش خریداری شود

"ابراهیمی نژاد" مدیر کل میراث کرمان از خرید کاروانسرای قاجاری که مالک شخصی دارد و تغییر کاربری آن‌ها جهت جذب گردشگر در سطح استان خبر داد.

علی ابراهیمی نژاد، مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان در خصوص خرید کاروانسرای "چهار سوق" و تغییر کاربری آن در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: در صدد خرید کاروانسرای چهار سوق با قدمتی از دوره قاجاریه و تغییر کاربری آن به منظور جذب گردشگر هستیم.
 
ابراهیمی نژاد ادامه داد: کاروانسرای "چهارسوق" در مالکیت چند نفر است که طی صحبت‌های انجام شده این افراد با فروش کاروانسرا و تغییر کاربری آن موافقت کرده‌اند.
 
این مقام مسئول اظهار داشت: کاروانسرای "چهارسوق" در مجاورت و ما بین دو بازار (بازار کرمان و بازار قلعه محمود) از قابلیت بالایی برخوردار است که اعم از مرکز تجاری و یا مکان اقامتی به شیوه سنتی از آن استفاده شود.
 
مدیر کل میراث کرمان خاطرنشان کرد: خرید مکان‌های تاریخی این چنینی کاری دشوار و نشدنی است، مگر از اعتبارات استانی برای خردی اقدام کنیم.
 
ابراهیمی نژاد بیان کرد: شهرداری کرمان و استانداری، ابراز تمایل دارند که برای خرید کاروانسرای "چهارسوق" به منظور جذب گردشگر و معرف داشته‌های تاریخی استان اقدام شود.
 
مدیر کل میراث کرمان تاکید کرد: علاوه بر بالا بودن قیمت خرید کاروانسرای "چهارسوق" در بخش نگهداری و مرمت آن نیز نیازمند هزینه بالایی هستیم، زیرا بخش اعظمی از کاروانسرا به شدت نیازمند مرمت اضطراری است.
 
انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.