سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی

لاپید شروط نتانیاهو را نپذیرفت/ شاس خواستار تعیین زمان انتخابات شد

اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که وزیر دارایی این رژیم در پایان جلسه ای که عصر دیروز برگزار شد، به نتانیاهو گفت او هرگز نمی تواند درخواست نتانیاهو را بپذیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه عرب، حزب یش عاتید اسرائیل به رهبری "یائیر لاپید" وزیر دارایی اعلام کرد شروط نتانیاهو را نپذیرفت. یائیر لاپید در پایان جلسه ای که عصر دیروز برگزار شد، به نتانیاهو گفت او هرگز نمی تواند درخواست نتانیاهو را بپذیرد به همین خاطر این حزب از ائتلاف دولت خارج می شود.

به دنبال آن حزب "شاس" نیز خواستار تعیین زمان انتخابات شد.

لاپید به نتانیاهو گفت او درخواست نتانیاهو مبنی بر نادیده گرفتن قانون معافیت مالیاتی و حمایت از قانون "یهودی سازی" اسرائیل را نمی پذیرد.

در همین حال "اریبه درعی" رئیس حزب شاس خواستار تشکیل جلسه روسای احزاب پارلمانی برای توافق بر روی تعیین زمان انتخابات شد.

یک مقام در حزب "یش عاتید" گفت: واضح است که ما شروط نتانیاهو را هرگز نمی پذیریم و اسرائیل به جای عبور از بودجه های اجتماعی باید به سوی انتخابات گام بردارد."

نتانیاهو در خلال جلسه خود با لاپید 5 شرط، برای ادامه کار ائتلاف قرار داد این شروط عبارتند از: توقف انتقاد از عملکرد کابینه، اختصاص 6 میلیارد شِکِل به بودجه امنیت اسرائیل، ارائه بودجه کافی برای انتقال پایگاه‌های ارتش اسرائیل از مرکز سرزمین اشغالی به النقب، تائید طرح قانون یهودیت اسرائیل، عدم لغو مالیات بر ارزش افزوده، خرید واحدهای مسکونی برای زوج های جوان. 

دفتر نتانیاهو در پایان این نشست اعلام کرد " نتانیاهو به لاپید گفت مسئولیت کابینه را به عهده او می گذارد چون او نمی تواند کابینه را با این وضعیت موجود در اسرائیل اداره کند. 

نتانیاهو در این دیدار گفت" اگر رفتار برخی از وزرا که تاکنون چنین سابقه ای نداشت، به همین شکل ادامه پیدا کند جلب اعتماد مجدد مردم امکان ندارد. و بدترین حالت، بقای کابینه ای است که وزیران مانع آن می شوند. و بدتر از آن سایه انداختن چنین وقایعی بر امور کابینه است".



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.