سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران :

گسترش سازمان‌های دولتی راه حل مشکل تهران نیست

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:گسترش سازمانهای دولتی راه حل مشکل شهر تهران نیست ومدیریت یکپارچه بهترین راه برون رفت از این مشکلات است.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تقسیم تهران به 22 فرمانداری را یکی از طرح های دولت قبل، همزمان با فعالیت‌ دور سوم شورا با هدف خدمت رسانی بهتر به مردم عنوان کرد و افزود: اما درآن زمان نیز این استدلال مطرح بود که اولا فرمانداری‌ها از چه وظیفه قانونی برخوردارند و ثانیا اینکه آیا افزایش فرمانداری ها تاثیری در ارائه خدمات رسانی به مردم خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه گسترش سازمان‌های دولتی راه حل مشکل شهر تهران نیست، دستیابی به مدیریت یکپارچه را مهمترین راه برون رفت از چالشهای فعلی عنوان کرد و اظهار داشت: در مدیریت یکپارچه سازمان مطرح نیست چرا که می‌تواند هر یک از سازمان ها نظیر فرمانداری، استانداری، شهرداری و یا شورایاری شهر را شامل شود بلکه مهم اصل یکپارچگی مدیریت است.

وی در ادامه گفت: مدیریت یکپارچه مشکل گشای شهر تهران است و در صورتی که این اصل اجرایی شود موفق به ایجاد ساختار و سازمان مناسب جهت خدمت رسانی به مردم بوده‌ایم.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه گسترش فرمانداری، استانداری،‌وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور و یا ایجاد سازمان‌های عریض وطویل دولتی مشکلی از شهر تهران را حل نخواهد کرد، افزود: باید پرسید در شهر تهران به عنوان شهری برخوردار از آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، تکدی گری، کودکان کار و زنان سرپرست خانوار، افزایش فرمانداری‌ها به چه میزان در کاهش این معضلات موثر خواهد بود؟
 
طلایی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه و تصمیم گیری یک دستگاه سهولت در اجرا را بدنبال خواهد داشت، گفت: باید به تجربه دنیا در این زمینه توجه کرد چرا که مطابق تجربه دنیا اداراه کلانشهرها نیازمند یکپارچگی در مدیریت است.
 
وی با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه اقدامی است که پیش از هر چیز، دولت با به بکارگیری قوانین موجود قادر به حل آن است گفت: مطابق قانون برنامه سوم و چهارم توسعه، دولت مکلف به واگذاری 23 ماموریت شهری به شهرداری هاست که نه تنها این قانون تا کنون عملی نشده بلکه حتی شاهد تغییر آن در برنامه پنجم نیز بوده‌ایم.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با عنوان اینکه دولت باید پیشگام در اجرای مدیریت یکپارچه باشد، خاطر نشان کرد: در غیر اینصورت نمایندگان مجلس باید با ارائه طرح دو فوریتی،دولت را ملزم به ایجاد مدیریت یکپارچه شهری کند چرا که نه هر سال بلکه هر روزی که از انجام این کار بگذرد باید هزینه‌های بیشتری را برای اداره شهر پرداخت کنیم که این به نفع مردم و شهر نیست .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.