سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تصویب نمایندگان؛

یک درصد از اعتبارات هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی به امور پژوهشی اختصاص یافت

نمایندگان کلیه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردند یک درصد از اعتبارات تخصیص یافته هزینه‌ای خود را برای امور پژوهشی و توسعه فناوری هزینه کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ماده الحاقی 16 این طرح را بررسی و تصویب کردند.  
 
کلیه دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و دستگاه‌های موضوع ماده(۵۰) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۵/۸/۱۳۸۴ مکلفند علاوه بر اعتبارات پژوهشی که ذیل دستگاه در قوانین بودجه سالانه منظور شده است، حداقل یک درصد(۱%) از اعتبارات تخصیص یافته هزینه‌ای به استثنای فصول (۱) و (۶) و در مورد شرکت‌های دولتی از هزینه‌های غیرعملیاتی را برای امور پژوهشی و توسعه فناوری هزینه کند.  
 
تبصره- دستگاه‌های مذکور ضمن رعایت چهارچوب نقشه جامع علمی کشور و اولویت‌های تحقیقاتی دستگاه ذی‌ربط که به ‌تصویب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری می‌رسد، مکلفند نحوه هزینه کرد این ماده را هر شش ماه یکبار به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز آمار ایران گزارش دهند. شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری موظف است، گزارش عملکرد این ماده را به‌طور سالانه حداکثر تا پایان مرداد ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید. همچنین مرکز آمار ایران مکلف است سالانه اطلاعات مربوط به هزینه کرد تحقیق و توسعه را منتشر نماید.  
 
این ماده با 149 رای موافق، 19 رای مخالف و 7رای ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در صحن تصویب شد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، صحن ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.