سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۸۹ هزار خانوار تحت پوشش آموزش تفکیک زباله از مبداء

شهردار منطقه ۱۵ از آغاز سراسری برنامه‌های تفکیک زباله از مبدا در جنوب شرق تهران خبر داد و گفت: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ ۱۸۹ هزار خانوار منطقه ۱۵ تحت آموزش بازیافت قرار خواهند گرفت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، انجمنی با بیان این مطلب افزود: علاوه بر آموزش‌های چهره به چهره، کیسه‌های مخصوص پسماند خشک و بروشورهای آموزشی نیز در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

به گفته انجمنی طرح تفکیک زباله از مبداء از تیرماه سال جاری به صورت پایلوت در ناحیه یک آغاز و براین اساس آموزش‌های مرتبط به همراه کیسه‌های مخصوص پسماند خشک به تمام پلاک‌ها، مدارس، مساجد و مجتمع‌های تجاری داده شد.

شهردار منطقه با اشاره به خروجی این طرح خاطرنشان کرد: توزیع 103 هزار کیسه مخصوص پسماند خشک، بیش از 37 هزار برگ بروشور آموزشی، بیش از 2 هزار اقلام تشویقی و 400 مخزن پسماند خشک به مدارس و مساجد ازجمله اقداماتی است که در قالب این طرح اجرایی شده است.

وی به کاهش چشمگیر حجم زباله‌های‌تر در منطقه اشاره کرد و افزود: اجرای چنین اقداماتی به جمع آوری بیش از 163 هزار کیلوگرم پسماند خشک و کاهش چشمگیر حجم زباله‌های‌‌تر در منطقه انجامید.

انجمنی همچنین از جانمایی 5 غرفه جدید بازیافت خاطرنشان کرد: براین اساس تعداد غرفه های بازیافت سطح منطقه از 6 به 11 غرفه افزایش یافت.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: زباله ، خانوار ، تفکیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.