سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر دریادار سیاری:

ساخت ناوشکن سهند یک رکورد شکنی در نیروی دریایی ارتش بود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن سهند یک رکورد شکنی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که طی آن، ساخت سازه‌ای که به طور معمول 3 سال طول می‌کشد، در فاصله زمانی یک ساله صورت گرفت.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش دریادار «حبیب‌الله سیاری»، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه موج روز از رادیو ایران ضمن اشاره به اینکه تحریم باعث شد که نیروی دریایی اقدام به ساخت قطعات و تجهیزات لازم کند، گفت: خط تولید در نیروی دریایی ارتش چنان پیش رفت که امروز شاهد "موج دو"  این توانمندی‌ها هستیم که توانمندی‌ای بیشتر از زیردریایی جماران را دارد.

وی ضمن معرفی "ناوشکن سهند" اظهار داشت: سهند ناوشکنی است که در 29 فروردین 67 در مقابله با استکبار جهانی ایستادگی کرد و همه کارکنان آن به درجه رفیع شهادت رسیدند.

سیاری تصریح کرد: این سازه یک رکورد شکنی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که طی آن، ساخت سازه‌ای که به طور معمول 3 سال طول می‌کشد، در فاصله زمانی یک ساله صورت گرفت؛ ضمنا بسیاری از توانمندی‌های ناوشکن سهند دو برابر جماران است.

وی با تاکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش روابط خود را با دانشگاه‌های کشور تقویت کرده است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که روز به روز ارتباطاتمان را بیشتر کنیم و امروز به این توانمندی دست یافته‌ایم که قادر هستیم، علوم دانشگاهیان را در ساخت تجهیزات نیروی دریایی به کار ببریم.

همچنین؛ سخنان امیر دریاداردوم "خرداد حکیمی"، فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیز بخش دیگری از این برنامه رادیویی بود که ضمن اشاره به تامین امنیت منطقه از سوی نیروی دریایی کشورمان، دستاورد ناوشکن سهند را نتیجه بهره‌برداری شایسته از تجربیات گذشته این نیرو دانست.

نبی الشرجبی، استاد دانشگاه بیروت نیز با تبیین اینکه ایران راهبرد بلند مدت دریایی تا سال 2025 را در نظر دارد، تصریح کرد: ایران می‌کوشد تا کنترل کشتی‌ها را در خلیج فارس تا باب‌المندب در دست بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تهران می‌تواند کنترل کشتیرانی تا اقیانوس آرام را بر دست گیرد، همچنین در عمل، کانال سوئز را تحت پوشش دهد. ایران قدرتی به دست آورده که کشورهای منطقه توان رقابت با آن را ندارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.