سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش بسته حمایتی در حل برخی معضلات آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش گفت: بسته حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی، در آغاز سال تحصیلی به داد آموزش و پرورش رسید

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد فاضل در خصوص موضوع بسته حمایت از مؤسسان مدارس غیردولتی و یا واگذاری مدارس دولتی به بخش گفت: اینکه مجلس و مردم و یا رسانه‌ها در مورد یک طرحی احساس نگرانی کنند و ایجاد سؤال و پرس و جو شود، خوب است.

وی افزود: این موضوع باعث می‌شود اگر اشکالاتی در طرحی وجود داشته باشد، بازخورد آن را در جامعه ببینیم و به سمت رفع اشکال آن برویم اما لازمه این موضوع، داشتن اشتراک است وسپس روی آن قضاوت شود.

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش  با اشاره به بازنشستگی 30 هزار فرهنگی در سال قبل، خاطرنشان کرد: از طرفی در سال تحصیلی جاری تعدادی به مجموع دانش‌آموزان اضافه شده است و بر اساس آماری که وجود دارد بالای 13 میلیون دانش‌آموز در کشور داریم.

وی ادامه داد: پوشش تحصیلی این مجموعه تمهیداتی نیاز داشت که یکی از کارهایی که انجام شد، موضوع بسته حمایتی بود که در قالب آن بدون اینکه حقی از کسی ضایع کنیم و بدون اینکه برای کسی ایجاد حقی غیر واقعی کنیم، با به کار گرفتن مشارکت مردم و مشارکت بخش خصوصی توانستیم معضل آموزش و پرورش را در بخش نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی حل کنیم که کار بزرگی است.

فاضل با بیان اینکه بسته حمایتی طرحی بسیار ارزشمند و خوب است که باعث شد بسیاری از معضلات آموزش و پرورش در شروع سال تحصیلی بر طرف شود، تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش هم چندین بار به کمیسیون آموزش مجلس رفته‌اند و این طرح را تشریح کردند و خیلی از دوستان هم تأیید کردند و از آموزش و پرورش تقدیر شد.

وی گفت: بدون تعصب می‌گویم که سال آرامی را در آغاز سال تحصیلی در آموزش و پرورش شاهد بودیم و این در حالی بود که در گذشته خیلی از مواقع کلاس‌ها تا پایان مهر بدون معلم بود و این طرح باعث شد به آموزش و پرورش کمک شود و حتی یک نفر هم وارد آموزش و پرورش نشد.

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه در سطح کشور 122 هزار مدرسه وجود دارد و اگر در 10 یا 20 مدرسه هم این طرح اشکالاتی داشته باشد می‌توان مشکلات را مرتفع کرد، گفت: این طرح کمک به تأمین نیروی انسانی و کمک‌های جانبی برای آموزش و پرورش به همراه دارد اما با توجه به اینکه این طرح به صورت کشوری انجام شده، ممکن است اشکالاتی داشته باشد.


انتهای پیام/
 

برچسب ها: نقش ، حمایت ، بسته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
داداش
۲۳:۱۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۳
بله مدارس غیردولتی هم برن از سرچهارراه کارگر بیارن درس بده