سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مأموریت مخفی نیروهای انگلیسی برای نظارت بر مرز لبنان و سوریه

یک روزنامه انگلیسی در مطلبی از مأموریت مخفیانه نیروهای انگلیسی در همکاری با ارتش لبنان برای جلوگیری از نفوذ داعش به لبنان خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه تلگراف چاپ انگلیس در گزارشی روز گذشته از مأموریت مخفیانه نیروهای انگلیسی در همکاری با ارتش لبنان برای نظارت بر مرزهای لبنان با سوریه در شهر "رأس بعلبک" در شمال لبنان به منظور جلوگیری از نفوذ داعش از سوریه به لبنان پرده برداشت.

این روزنامه در گزارش روز گذشته خود عنوان کرد که گروهی از نیروهای انگلیسی سریعا  اقدام به برپایی 12 برج مراقبتی در طول مرزهای این شهر ،که اکثریت ساکنان آن مسیحی هستند، کرده تا مانع سقوط آن به دست نیروهای تروریستی مسلح داعش و قتل عام ساکنان آن گردند.

این روزنامه همچنین اعلام کرده است که برج های مراقبتی اقدام به کمک به ارتش لبنان در متوقف ساختن نفوذ مسلحان داعش به سمت مناطق غربی لبنان کرده است.

گفتنی است، پیشتر "دیوید کامرون " نخست وزیر انگلیس از تلاش برای نجات شهر "رأس بعلبک" در شمال لبنان خبر داده بود.

"تام فلچر "سفیر انگلیس در لبنان در این باره گفته است: برج های مراقبتی سبب شده است تا از وقوع یک قتل عام در رأس بعلبک که سبب بی ثباتی و وقوع فاجعه در منطقه ای که دروزی ها و سنی هاو شیعیان و میلیونها مسیحی زندگی می کنند جلوگیری شود.

گفتنی است، این برج ها در 17 جولای و کمتر از دوهفته ساخته شده و ساخت آن پیش از حمله‌ی گسترده ای که داعش بر مناطقی در نزدیکی مرزهای لبنان به انجام رسانیده بود و در آن نیروهای جبهه النصره نیز شرکت داشتند انجام گرفته است.


انتهای پیام/



در حال تکمیل....
برچسب ها: لبنان ، ارتش ، انگلیس ، سوریه ، داعش ، نظارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۳
لبنان نباید به انگلیسی ها اعتماد کند چه بسا آنها جهت آوردن داعشی ها به لبنان همکاری می کنند