سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدیمی:

طرح انتقال نمایشگاه داران خیابان17شهریور ارتباطی به طرح پیاده راه سازی ندارد/ 80درصد نمایشگاه داران فاقد جواز بودند

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت: 80درصد مغازه های فروش اتومبیل فاقد جواز بودند. به طوری که جواز موبایل فروشی، ساعت فروشی، فرش فروشی و ... داشتند اما نمایشگاه اتومبیل داشتند.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رضا قدیمی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه افرادی که در خیابان 17 شهریور به ماشین فروشی می پرداختند عمدتا فاقد جواز کسب مربوطه بودند، توضیح داد: حداقل متراژ برای دریافت جواز واحدهای صنفی برای فروش اتومبیل 75 متر است و از سوی دیگر نیز باید در ورود و خروج خودرو مزاحمتی برای شهروندان نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه در سال های قبل تعطیلی نمایشگاه داران خیابان 17شهریور در دستور کار قرار گرفت، گفت: 80درصد مغازه های فروش اتومبیل فاقد جواز بودند. به طوری که جواز موبایل فروشی، ساعت فروشی، فرش فروشی و ... داشتند اما نمایشگاه اتومبیل داشتند.


وی با بیان اینکه در سال های قبل رای بند 20 ماده 55 مبنی بر تعطیلی محور خیابان 17شهریور در دستور کار قرار گرفته، گفت: در حالی که این خیابان دارای پیاده روهای پر تردد شهر تهران بوده و هست، اگر کسی می خواست ماشین خود را به مغازه 40 متری وارد کند، مجبور بود پیاده رو را قطع کند و این مساله برای مردم مزاحمت هایی را به همراه داشت.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در فضاهای تجاری با شرایطی که شرح آن رفت، امکان فعالیت تحت عنوان نمایشگاه اتومبیل وجود ندارد، اظهار کرد: این در حالیست که 80 درصد مغازه های فروش اتومبیل فاقد جواز بودند و جواز موبایل فروشی، ساعت فروشی، فرش فروشی و ... را داشتند ولی به نمایشگاه داری می پرداختند.

*معضل حضور دلالان در پیاده رو خیابان 17 شهریور

قدیمی با تاکید بر اینکه حضور دلالان در پیاده رو خیابان 17 شهریور نیز معضل دیگری بود، ادامه داد: این افراد نیز به پارک کردن خودروی خود به صورت دوبله و حتی سوبله می پرداختند که باعث مزاحمت زیادی برای شهروندان می شد.

وی با بیان اینکه ما طرحی را به عنوان جمع آوری نمایشگاه های خودرو در خیابان 17 شهریور در دستور کار داشتیم، افزود: این طرح قبلا به نمایشگاه داران ابلاغ شده بود که هیچ ارتباطی به طرح پیاده راه سازی نداشت و بعدا پیاده راه سازی این طرح را تکمیل کرد.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران افزود: نمایشگاه داران معترض عمدتا به سراغ افرادی می روند که اطلاعات کافی از روند طرح جمع آوری خودرو این خیابان ندارند. درواقع این افراد با مظلوم نمایی درصدد ایجاد جوسازی هستند.

وی با تاکید بر اینکه در جهت فعالیت کاری این افراد و تغییر شغل کارهایی انجام شده است، ادامه داد: نمایشگاه داران مذکور می توانند در مرکز شهید دوران که بسیار مجهز است، به ادامه فعالیت خود بپردازند تا فعالیت شان هیچ مزاحمتی برای مردم نداشته باشد. ضمن اینکه با حداقل قیمت یا حتی رایگان می توانند در این مراکز حضور یابند.

*اختصاص زمین به نمایشگاه داران در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران

وی با اشاره به اینکه حتی در زمین های اطراف و مبادی ورودی و خروجی شهر تهران هم این افراد می توانند با تشکیل هیات های امنا زمینه فعالیت شان را فراهم کنند، افزود: نحوه کار بدین شکل است که حدود 50 تا 60 نفر در یک محدوده واقع دراین اراضی می توانند فعالیت کنند. ما نیز به آنها کمک خواهیم کرد. ما می توانیم از هر نظر همچون جواز، نظارت و طراحی کمک کنیم که نمایشگاه هایی مدرن یا مجتمع های برون شهری بسازند.

قدیمی با بیان اینکه در خیابان شریعتی و عباس آباد هم دیگراجازه خرید و فروش اتومبیل به افراد داده نخواهد شد، افزود: خرید و فروش ماشین نباید در قلب شهر و در جایی باشد که مردم تردد دارند. خرید و فروش ماشین جز نیازهای سالیانه مردم است نه روزمره. پس می توان به جای نمایشگاه های خودرو، کتاب فروشی تاسیس کرد و یا به احیای مشاغل سنتی پرداخت.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه حتی برای نوسازی این مراکز یک طبقه تشویقی هم به این مغازه ها به دستور شهردار تهران داده می شود، اظهار کرد: این افراد می توانند به پرداخت عوارض خود به صورت 5 ساله نیز اقدام کنند. این در حالی است که نمایشگاه داران معتقدند شهرداری باید مغازه ما را بخرد که این موضوع جزو وظایف شهرداری تهران نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: جواز ، نمایشگاه ، موبایل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.