سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داداشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبرداد

برخورد احساسی NGO‌ها با تعطیلی سیرک‌ها / استاندارد‌ها در سیرک عقاب رعایت می شود؟

رئیس ساماندهی امور مناطق سازمان محیط زیست کشور گفت: تعطیلی تمام سیرک‌ها در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست و NGO‌ ها با این مسئله احساسی برخورد می کنند.

 امیرحسین داداشی رئیس ساماندهی امور مناطق سازمان محیط زیست کشور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شکل گیری تشکلی به نام " سیرک نه" افزود: عدم فعالیت سیرک‌ها از دیدگاه سازمان محیط زیست کشور و N60‌هایی که در این زمینه فعالیت می کنند متفاوت است.
 
وی تصریح کرد: به طور حتم سازمان محیط زیست در تلاش است تا از زندگی حیوانات حفاظت و با حیوان آزاری مبارزه کند اما تعطیلی یک باره سیرک نیاز به بازنگری بیتشتری دارد.
 
داداشی با تاکیید اینکه باید تعطیلی سیرک‌ها از هر جهت مورد مطالعات کارشناسی قرارگیرد، بیان داشت: تا تعطیل شدن سیرک‌ها دو مشکل به وجود می آید که یکی از آن‌ها بی کار شدن عده‌ای است که در سیرک‌ها مشغول به کار هستند و دیگری حیواناتی هستند که با تعطیل شدن سیرک‌ها محل زندگی خود را از دست می دهند و چون شرایط مناسبی برای نگهداری آنها وجود ندارد بدون جایگاه می مانند.
 
رئیس ساماندهی امور مناطق درباره‌ی مجوز ارائه شده به سیرک عقاب برای ورود حیوانات جدید این سیرک افزود: سیرک عقاب قبل از تصویب دستور العمل‌های جدید مجوز ورود یک سری حیوانات از قبیل پنگوئن، کوسه، دلفین و شیردریایی را دریافت کرده بود.
 
داداشی تصریح کرد: البته این حیوانات خریداری نشده‌اند و به صورت امانت وارد کشور شده‌اند و بعد از ارائه نمایش از کشور خارج می شوند.
 
رئیس ساماندهی امور مناطق در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر سیرک عقاب تنها مجوز ورود حیوانات از سازمان محیط زیست را دریافت کرده است و هنوز هیچ مجوز نمایشی برای حیوانات جدید دریافت نکرده است.
 
داداشی با اشاره به مخالفت NGO‌ها بافعالیت سیرک‌ها گفت: تعطیلی تمام سیرک‌ها در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست و NGO‌ها با این مسئله احساسی برخورد می کنند.
 
وی با اشاره به شرایط استاندارد نگهداری حیوانات در سیرک عقاب، تصریح کرد: در حال حاضر دو کوسه‌ای که برای نمایش در سیرک آورده شده است در یک آکواریوم بزرگ در پشت کانتینر و در شرایط مناسب به نمایش در می آید.
 
وی در پایان گفت: برای انجام هر فعالیتی باید سلسله مراتب معینی طی شود و تعطیلی سیرک‌ها از این قاعده مستثنی نیست.
 
انتهای پیام / 
برچسب ها: سیرک ، احساس ، تلاش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۱ آذر ۱۳۹۳
عقلا بگردن ببینن سود کی و از کجا قطع شده!