سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير كل دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و آهنگساز آلبوم "كيميا":

حس و حال "كيميا" احساس موجود در تاريخ موسيقي مذهبي كشورمان است

در زمينه آثار مذهبي به دليل بهره گيري از پيشينه موسيقي عاشورايي و مذهبي ،اين نكته حائز اهميت بوده كه حس و حال آلبوم "كيميا"همان احساس موجود در تاريخ موسيقي مذهبي كشورمان است.

سيد محمد ميرزماني،مدير كل دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و آهنگساز آلبوم موسيقي"كيميا" در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود:در رابطه با آلبوم "كيميا" سعي كرده ام در حوزه موسيقي آثاري را عرضه كنم كه از جهات مختلف مورد توجه قرار بگيرد.

وي ادامه داد:در زمينه آثار مذهبي هميشه سعي كرده ام،ملودي هاي وزيني بسازم كه داراي شخصيت باشد و سعي من بر اين بود كه هيچ وقت از ملودي هاي سبك استفاده نكنم.

ميرزماني با اشاره به پيشينه موسيقي مذهبي به عنوان عاملي تاثيرگزار اظهار داشت:در زمينه آثار مذهبي ام سعي كردم از پيشينه موسيقي مذهبي و عاشورايي هم استفاده كنم و تصور مي كنم در آلبوم"كيميا"حس و حالي كه در مخاطب ايجاد مي شود؛همان حس و حال موجود در تاريخ موسيقي مذهبي كشورمان است.

ميرزماني در ادامه اظهار داشت نكته اي كه هميشه در آثار مذهبي ام مدنظر قرار مي دهم؛اين است كه به صورت اركسترال انجام شود يعني عظمت و شكوهي كه خاص موسيقي مذهبي است در كار بكار گرفته شود و اركستر،خالي و خلوت نباشد و شكوه و اقتدار را در روند تاثيرگذاري خود دنبال كند.

مديركل دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به رنگ آميزي اركستر،‌خاطرنشان كرد:رنگ آميزي يك اركستر،‌در هنگامي كه از يك اركستر بزرگ استفاده مي كنيم به صورت طبيعي و به نحوي است كه در يك اركستر پرحجم،امكانات رنگ آميزي گسترده تر است و به طور يقين در چنين اركستري،از رنگ هاي مختلف اركستر مي توانيم استفاده كنيم./ه
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.