سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی در جمع خبرنگاران:

حمایت مقام معظم رهبری از تمدید مذاکرات فصل‌‌الخطاب باشد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت: ممکن است بعضی‌ها بگویند مذاکرات نتیجه داشته یا نه؛ اما حمایت مقام معظم رهبری از تمدید مذاکرات به عنوان فصل‌‌الخطاب باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران،  علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت در حاشیه دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق در جمع خبرنگاران در ارتباط با تمدید مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود فرمودند از مذاکرات و ادامه آن دفاع می‌کنیم.  
 
وی در ادامه افزود: ما اطلاع داریم که دکترظریف و همکارانش در چارچوبی که مقام رهبری ترسیم کردند حرکت و مذاکره کرده‌اند. بنابراین مذاکره کنندگان و مذاکرات مورد تأیید مقام رهبری هستند.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت تصریح کرد: مذاکره کنندگان هم تا به حال تمام خطوط قرمز ترسیم شده را رعایت کردند و تلاش بسیاری کردند که باید از تلاششان قدردانی شود در نهایت رهبری فصل‌وخطاب هستند. 

علی اکبر ولایتیب خاطر نشان کرد: ممکن است بعضی‌ها بگویند مذاکرات نتیجه داشته یا نه؛ اما حمایت مقام معظم رهبری از تمدید مذاکرات به عنوان فصل‌‌الخطاب باید باشد. 

وی در تشریح ماموریتی که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به وی محول کرده  است، گفت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت از بنده خواسته‌اند در رابطه با انتخاباتی که موضوع آن در مجمع مطرح است اقدامات پژوهشی در مرکز تحقیقات استراتژیک انجام شود و وضعیت انتخابات در دیگر کشورهای دیگر جهان مقایسه و مطالعه شود.

ولایتی اضافه کرد: این ماموریتی است که مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کرده است تا موضوع انتخابات که موضوعی جدی است بررسی شود و در جهت رفع مشکلات احتمالی که در انتخابات ممکن است به وجود بیاید رایزنی شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت اظهارداشت: در نظر داریم که در پایان به مقامعظم رهبری گزارشات نشان داده شود تا بر اساس صلاحدید ایشان در این رابطه سیاست‌های کلی اتخاذ شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ضرورت توجه به قدرت رسانه‌ای کشورهای اسلامی برای استیلای حقوق‌شان و ضرورت تشکیل ائتلافی از خبرگزاری‌های اسلامی گفت: جهان اسلام یک زمین وسیعی است و امکانات فراوانی که کشورهای اسلامی دارا هستند و می‌توان تنها در یک اتحادیه رادیو و تلویزیونی جهان اسلام که غریب 200 رادیو و تلویزیون با  هم متحد شده‌اند  را دید.

ولایتی در ادامه افزود:  اگر تمام رسانه‌های جهان اسلام با هم اتفاق نظر داشته باشند و برای مبادله خبر قراردادی بین آنها بسته شود و سرعت خبررسانی را افزایش دهند، می‌توانند از تمامیت ارضی کشورهای اسلامی و هویت اسلام و حقوق مسلمانان در برابر بیگانگان دفاع کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت اظهار داشت: اجلاس فرصتی است برای تمامی رسانه‌های جهان اسلام که با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند و امیدواریم در آینده در زمینه ارتباطات و جایگاه ویژه خود وحدت کلمه وحدت روش داشته باشند.

علی‌اکبر ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارتباط گروه  تروریستی داعش با تخریب بیت المقدس تصریح کرد: آنچه می‌توان تحلیل نمود این است که داعش گروه ساخته شده دست توطئه‌گران، استعمارگران غربی و صهیونیست است و اقداماتی که انجام می‌دهند با روح اسلام و تمامی ادیان الهی مخالف است.

وی با اشاره به تخریب مقابر شیوخ و اصحاب پیغمبر گفت: این اقدامات مخالف با مبانی انسانیت است چرا که این مکان‌ها الهام بخش برای مسلمانان هستند و تخریب آنها به معنای از بین بردن یاد آنهاست و این نوع اقدامات قبیح است.

علی اکبر ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش سعی دارد با این تخریب‌ها مقدمات تخریب بیت‌المقدس را فراهم نماید و بدون تردید این مکان برای تمامی مسلمانان جای مقدسی است.

انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: معظم ، مذاکرات ، دفاع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
مجید
۰۰:۱۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۳
درود بر رهبر عزیز و فرزانه
در سایه بیانات و رهنمود ایشان ملت ایران پیروز این مذاکرات هستند.
برادر
۲۰:۰۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۳
با دکتر ولایتی موافقم .خداوند سایه ی رهبری رو از سر این ملت کم نکنه .انشا الله