سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لس آنجلس تایمز:

ایران در مذاکرات هسته ای غرب را شکست داد

روزنامه لس آنجلس تایمز در تحلیلی به قلم آرون دیوید میلر نوشت: ایران در مذاکرات هسته ای غرب را شکست داده و این مسئله به مایه مباهات ایرانیان تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز مذاکرات سال‌های اخیر در منطقه را با این دیدگاه مورد بررسی قرار داده و نوشته است: در مذاکرات برگزار شده هیچ کدام از طرفین به هرچه می خواسته نرسیده و هیچ کس 100 درصد برنده نبوده است اما آنها دست کم به برخی از نیازهای واقعی خود که برای دستیابی به توافق لازم بوده، دست یافته اند. اما این پیام درمورد مذاکرات شش قدرت جهانی و ایران که هفته گذشته در وین برگزار شد، به ویژه درمورد مذاکره کنندگان ایرانی صادق نبود. 

نویسنده این روزنامه ادامه داد: "با روی کار آمدن یک کنگره جمهوریخواه در آمریکا، انسجام کلی گروه مذاکره کنندگان کاهش می‌یابد.  البته درست است تحریم های اقتصادی در نشاندن ایران در پای میز مذاکره نقش داشته اند اما این بدان معنی نیست که فشارها آنقدر قدرتمند هستند که بتوانند ایران را به پذیرش توافق مجبور سازند.  

به اعتقاد نویسنده؛ توانایی ایران برای مقابله با مشکلات اقتصادی و به کار گیری توصیه رهبر انقلاب در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی بیشتر از آن میزانی است که تصور می شود. از طرف دیگر تهران با زرنگی توانسته است با روسیه و چین قراردادهای نفتی به امضا رساند. 

لس آنجلس تایمز  می‌نویسد: برنامه هسته ای به بخشی از هویت ایران تبدیل شده است و شکست دادن تلاش های غرب برای محدود کردن این برنامه مایه افتخار و عزت ملی شده است. 

نویسنده در ادامه می‌نویسد: این دیدگاه مطرح است که آمریکا برای برقراری ثبات در عراق و سوریه و جنگ با داعش به ایران نیاز دارد. باتوجه به آنچه گفته شد دست کم از منظر مذاکره کنندگان تمدید مذاکرات برای هفت ماه دیگر بهترین گزینه بوده است. 

نویسنده در ادامه این پرسش را مطرح کرده است که آیا احتمال دستیابی به توافق در سال آینده وجود دارد؟ وی در پاسخ به این پرسش نوشته است: جان کری، به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری که هفته گذشته برگزار شد، احتمال آن که گذشت زمان حل اختلاف ها را تسهیل کند، بعید خواند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.