سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح 3 کتابخانه شهروندی در منطقه 16

در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، 3 کتابخانه شهروندی در منطقه 16 افتتاح شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و حرکت در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه کتاب و کتابخوانی، 3 کتابخانه شهدای یاخچی آباد با 25 هزار جلد، سرای محله یاخچی آباد با 11 هزار جلد و کتابخانه تخصصی دعا و نیایش با 5 هزار جلد از سوی ستاد راهبری مدیریت محلات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 16 و با حضور طلایی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، اسدی، شهردار منطقه 16، رمضانی، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران افتتاح شد. 

مرتضی طلایی در این برنامه طی سخنانی با اشاره به اینکه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است گفت: کتاب و کتابخوانی را باید به یکی از دغدغه اصلی مردم تبدیل کنیم و فقر کمبود مطالعه را ریشه کن کنیم.

 اسدی، شهردار منطقه 16 نیز اظهار داشت: منطقه 16 حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد و 350 هزار جلد کتاب که برای هر نفر بیشتر از یک کتاب وجود دارد. 
 
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 93، برنامه های کارشناسی شده ای را در حوزه کتاب و کتابخوانی در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه طراحی کرده ایم . فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی حجت را بر تمام مسئولین و مردم تمام کرده است.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه 3 کتابخانه شهروندی در منطقه 16 تهران، کتاب « مسئله هویت و سبک زندگی» نوشته مرتضی طلایی، بدری شاه طالبی، علی رشیدپور و سعید شریفی نیز رونمایی شد. 

شایان ذکر است از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 16(ستاد راهبری مدیریت محلات) از کتابداران فعال و برتر منطقه 16 تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.