سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فرهادی مشکلات تشکل‌های دانشجویی را مرتفع کند/ نباید تریبون دانشگاه با شعار "آزادی بیان" به نااهلان داده شود

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه از وزیر علوم انتظار داریم مشکلاتی که بر سر راه فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی وجود دارد را مرتفع کند، گفت: ابتدا باید به مشکلات تشکل‌هایی که در دانشگاه‌ها فعال هستند رسیدگی شود و بعد برای تأسیس تشکل‌های جدید اقدام شود.

"مریم همتی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه وزارت علوم مدت زیادی با سرپرست اداره شده،‌ گفت: از آقای فرهادی انتظار داریم هرچه سریع‌تر به برخی شرایط بی‌سروسامان این وزارتخانه سروسامان بخشد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های استراتژیک برای پیشرفت علمی در دانشگاه موضوعی است که همواره مورد تاکید دکتر روحانی بوده که باید مورد توجه وزیر علوم قرار گیرد.
 
عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه وزارت علوم باید مشکلاتی که بر سر راه فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی وجود دارد را مرتفع کند، تاکید کرد: ابتدا باید به مشکلات تشکل‌هایی که در دانشگاه‌ها فعال هستند رسیدگی شود و بعد برای تاسیس تشکل‌های جدید اقدام شود.

وی ممانعت از اجرای برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها را یکی از موانع فعالان دانشجویی عنوان کرد و گفت: معاون فرهنگی وزارت علوم اذعان می‌کنند که سیل درخواست مجوز برای فعالیت آماده است که حال آنکه باید این دقت وجود داشته باشد که هر کسی نتواند مجوز بگیرد. زیرا فضای دانشگاه نیاز به قوانینی دارد که طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد و نباید با صرف سر دادن شعارهایی مانند آزادی این تریبون به هر کسی داده شود.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه افرادی پایبند به اخلاقیات نیستند، فضای دانشگاه را مسوم و موجب تربیت بد سیاسی دانشجویان می‌شوند، تاکید کرد: مسائل فرهنگی در دانشگاه اولویت اول آموزش است. لذا وزیر باید با چینش صحیح مسئولان به پویایی این روند کمک کند. مسائل علمی همواره در کنار مسائل تربیتی می‌توانند انسان‌ساز باشند وگرنه کسب علم به تنهایی پاسخگوی نیاز جامعه برای پروش نسل آینده نیست.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر علوم ، دانشگاه ، تشکل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.