سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلایی در مراسم افتتاحیه کتابخانه در منطقه 16

هر محله یک کتابخانه‌ی عمومی باید داشته باشد / لبه برنده‌ی تکنولوژی به سمت ماست

نایب رییس شورای شهر تهران گفت: هر محله در سطح منطقه باید یک کتابخانه عمومی را راه‌اندازی کند.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران امروز در مراسم افتتاح سه کتابخانه عمومی و محلی و همچنین رونمایی از کتاب مسئله هویت و سبک زندگی در سطح منطقه 16 مأموریت فرهنگی در کتاب مسئله هویت و سبک زندگی در نظر گرفته شده است، گفت: ‌زیربنای کتاب هویت و سبک زندگی توسعه فرهنگی بوده و با وجود نگرانی‌ها این مسیر را آباد کردیم و امیدواریم به نقطه‌ی پیشرفت برسیم و سبک زندگی را از جمله دغدغه‌های اصلی خودمان قرار دهیم.

وی با اشاره به این که موضوع فرهنگی، یکی از موضوعاتی است که غرب به دنبال چالش در آن است، افزود: در حال حاضر، موضوع زبان یکی از موارد مورد نظر غربی‌هاست که آن‌ها توانسته‌اند زبان انگلیسی را زبان رسمی دنیا قرار دهند.

طلایی تصریح کرد: فرهنگ آمریکا، ملاک زندگی و ملاک عمل مردم در جوامع قرار گرفته است، چرا که رفتار، پوشش و غیره و بسیاری از حوزه‌های عملی ما خواسته و ناخواسته آن‌ها را اجرایی می‌کند، بنابراین پرداختن به موضوع هویت و سبک زندگی تنها یک اقدام کوچک و انجام وظیفه‌ای برای ملت است.

طلایی اظهار داشت: جنگ فرهنگی شوخی نیست بلکه یک واقعیت است. وقتی ما کتاب امنیت فرهنگی را رونمایی کردیم، اولین انتقاد نام‌گذاری این کتاب بود، اما باید توجه داشت که امنیت مسئله‌ای مهم است و جنگ فرهنگی در تمام زندگی ما وجود دارد.

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه افزود: آن چه که ما به عنوان تکنولوژی یاد می‌کنیم، شمشیر دولتی است که لبه برنده‌ی آن به سمت خودمان است و در حالی که می‌تواند از این تکنولوژی استفاده مفید کرد، برخی‌ها کاربری غیرمناسب از آن‌ها می‌کنند.

طلایی در خصوص میزان طلاق در مردم گفت: 74 درصد طلاق در گروه سنی 50 سال به بالای مردان افزایش پیدا کرده است.

نایب رییس شورای شهر تهران در خصوص چگونگی افزایش پژوهش و توسعه فرهنگ در سطح منطقه گفت: می‌توان با برگزاری مسابقات فرهنگی و تشویق آن‌ها را به کتاب‌خوانی علاقمند کرد.

وی گفت: می‌توان با وجود 350 هزار کتاب در سطح منطقه هدف‌گذاری کرد و این امکان را ایجاد کرد کسانی که علاقمند به فعالیت فرهنگی دارند، تسهیلاتی داده شود.

طلایی افزود: هر محله کتابخانه‌ای عمومی باید داشته باشد و با وجود 9 محله در منطقه 16 بهتر است کتابخانه‌های این منطقه را افزایش داد.

گفتنی است دو کتابخانه‌ی عمومی و محلی در علی‌آباد شمالی، یاخچی آباد و نازی آباد شرقی با حضور نایب رئیس شورای شهر تهران و مسئولین شهرداری منطقه 16 امروز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.