سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیکر استاد "علی‌رضا خورشید‌فر" بر روی دستان شاگردانش تشییع شد

پیکر "علیرضا خورشیدفر" با حضور اهالی موسیقی صبح امروز از مقابل تالار وحدت تشییع شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران صبح امروز مراسم تشییع هنرمند فقید علی‌رضا خورشید فر با حضور هنرمندان  و شاگردان وی در تالار وحدت برگزار شد.

"فرهاد فخرالدینی" در ابتدا گفت: من دوست داشتم شما عزیزان را در صحنه‌های اجرای کنسرتمان ببینم. خیلی سخت است برای عزیز از دست رفته مان صحبت کنم. علی رضا خورشیدفر را از زمانی که در رادیو کنترباس می نواخت می‌شناسم. از حدود 35 سال پیش که ضبط موسیقی سربداران را شروع کردم همکاری من با خورشیدفر در استودیو هم آغاز شد.

وی تصریح کرد: هر وظیفه‌ای که به وی نهاده می‌شد انجام می داد؛ هر موسیقی که بنده دارم کنترباس سازش را ایشان زده. کنترباس ساز مشکلی است هم حملش سخت است و هم با این ساز نمی شود ملودی زدو ساز همراهی کننده است. حقیقتا این خصوصیت به خود خورشید‌فر هم رسیده بود. در افتتاح ارکستر ملی در سال 77 تراکم کار بسیار بود و یکی دو کار به نت نویسی کامیوپوتبر می رسید. و خورشید فر بدون هیچ چشم‌داشتی این پارتی‌تورها را با دست نوشت. در کنسرت مهرنوازان هم خورشید فر با ما بود و به خاطر ندارم هیچ مشکلی در طول نوازندگی ها و اجراهایمان با هم داشته باشیم. بیش از این توان حرف زدن ندارم و امیدوارم در جشن‌ها و کنسرت‌ها در کنار شما باشم.

پیروز ارجمند رییس دفتر موسیقی در ادامه گفت: من هم درگذشت استاد علی رضا خورشیدفر را تسلیت می‌گویم. 25 سال پیش اولین تجربه آهنگسازی من با ایشان بود اما نکته‌ای که جوانترها باید بدانند راز ماندگار خورشیدفر بود و آن هم عدم حسد وی بود و هیچگاه سعی نکرد کار کسی را زیر سوال ببرد .علاوه بر اینکه حسود نبود کینه ورز هم نبود وی انرژی خوبی به ما می داد. و به جوانها هم توجه خاصی داشت که این همان رمز ماندگاری خانواده کامکارها هم است و من هم از جوانان خواهش دارم این منش را سر منشا خود قرار دهند.

وی ادامه ادامه گفت:‌ اگر در این پاییز خزان دیگری نداشته باشیم تا انتهای فصل با آرامش سر می‌کنیم. متاسفانه پاییز خوبی نبود و روزهای سختی را سپری کردیم. در ادامه متنی توسط بچه‌های هنرستان موسیقی دختران خوانده شد و ارکستر بادی ایرانیان به سرپرستی افشار حشمتیان قطعاتی را برای علی رضا خورشیدفر اجرا کردند.

"محمد سریر" رئیس خانه موسیقی در ادامه گفت: تسلیت به هممون. ما امروز چکیده تمام موسیقی گذشته و آینده کشور را می بینیم و به خاطر ندارم در 20 سال گذشته چنین جمعیتی را با این کیفیت در تالار وحدت دیده باشم. خورشیدفر پدری برای موسیقی و پشت همه کارهای موسیقی بود. او در خلق همه آثار جدی این کشور حضور موثر داشت و بعنوان یک انسان در مشکلات و سختی ها همیشه حامی ما بود، ما سعی می کنیم قطره‌ای از انسانیت وی را حفظ کنیم. باید به هممون تسلیت بگویم. خورشیدفر برای همه ما معلم بود. خداوند او را قطعا رحمت خواهد کرد، و دوباره تسلیت می‌گویم.

فریدون شهبازیان در ادامه گفت: اجازه دهید در وهله اول به خانواده زنده‌یاد خورشید فر و به شما مردم صبور تسلیت بگویم. از محسنات خورشید فر حرف بسیار زده شد. در همین پاییز چند بار به تشییع پیکر هنرمندان آمدم اما  این نکته را باید اعلام کنم که این همه جوان که در هنرستانها و دانشگاه‌ها تحصیل می کنند و سالهای متنمادی با آثارشان زندگی می‌کنند چه تکلیفی دارند؟ آنها در خانه و ما هم با آرزوهایمان منتظر هستیم. باید به این جوانها خصوصا نوازنده‌ها فرصت دهیم .

در ادامه پیکر استاد علیرضا خورشید فر به داخل تالار وحدت آورده شد.

پس از آن "تقی ضرابی" از اساتید موسیقی گفت: نمی دانم برای دیگران هم این حال و هوا پیدا می شود یا خیر. گاهی احساس می کنم نه می خواهم کسی را ببینم و نه کسی من را . که در واقع یک جنگ روانی با خود است. بعد از فوت خورشیدفر من چنین حالی داشتم . من دوشنبه ایشان را دیدم  و ای کاش دمی با وی بیشتر بودم.

وی ادامه داد: امروز به مناسبت خاکسپاری یکی از استادان عزیزمان اینجا جمع شدیم، او مانند همه انسان‌های بزرگ موسیقی در مقابل شرایط و سختی ها ایستاد تا شاگردان به راحتی زندگی کنند. او دارای عشق به کمال بود. در ملاقات‌های خویش پیوسته در حفظ و نگهداری ریشه‌های عمیق انسانی تاکید می کرد. به راستی او بود که از شعف و قیل و قال کودکی صحبت می کرد. کم دانستن و  پر گفتن نداشت. از همه استعدادهای خود بهره گرفت. و جا دارد از طرف دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و هنرستان موسیقی دختران و پسران تسلیت بگویم و آرزو کنم همه در یک دقیقه سکوت هر چه دعای خوب دارند بدرقه وی کنند.

در انتها امیر حسین خورشید فر پسر استاد خورشید‌فر گفت: از صفات نیک پدر حرف ها زیاد زده شد اما یادمان نرود که صراحت از صفات بابا بود. فراموش نکنیم و یادآوری می کنم که بابا برای قطعاتی که با قلب نوشته نشده بود و برای قطعات سفارشی ساز نمی زد و همیشه در برابر ابتذال در موسیقی می‌ایستاد و واکنش نشان می داد.

قابل ذکر است:علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید انتظامی،‌ سعید ذهنی، علی‌رضا میرآقا، سینا ذکایی ، پدرام فر یوسفی و ناصر چشم‌آذر از دیگر حاضران مراسم تشییع استاد علی رضا خورشید‌فر بودند.

از علی‌رضا خورشیدفر آثار ماندگاری از جمله : سوت موسیقی فیلم از کرخه تا راین به یادگار مانده است.



انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.