سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیروزی شیرین ایران در ملبورن‌ و صعود به جام جهانی

امروز شنبه 8 آذر 1393 هجری شمسی برابر با 6 صفر 1436 هجری قمری و 29 نوامبر 2014 میلادی است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 238 سال پیش در چنین روزی یوهان فرند ریکس‌ آلمانی ژیمناستیک نو را بنا نهاد و به آموزش آن پرداخت.
 
85 سال پیش در چنین روزی آخرین و سومین دیدار دوستانه تیم فوتبال آذربایجان شوروی در زمین فوتبال دروازه دولت برابر تیم منتخب ایران برگزار شد این تیم توانست تیم منتخب ایران را چهار بر صفر شکست دهد.
 
نماینده تیم آذربایجان شوروی پرچیم به رسم یاد بود به تیم منتخب ایران هدیه کرد.
 
55 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو صحرانوردی‌ قهرمانی باشگاه‌های تهران با شرکت یازده تیم برگزار شد.
 
در پایان این مسابقات تیم استقلال به مقام قهرمانی رسید و تیم شهربانی و دیهیم‌ به ترتیب دوم و سوم شدند.
 
44 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال تیم‌های اسلاویا‌ پراک چک و اسلواکی و منتخب تهران برابر هم قرار گرفتند و تیم منتخب تهران 1 بر صفر تیم اسلادیا‌ پراک و اسلواکی را شکست داد تنها گل این دیدار را فریدون معینی در دقیقه 68 زد در این مسابقه نیک نفس،‌آشتیانی، حسن حبیبی، اشرف کاشانی، حلوایی، وطن خواه، حق وردیان، فریدون معینی، پروین، مژدهی و شرفی در تیم منتخب تهران بازی کردند. این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 10 هزار تماشاگر برگزار شد داوری این مسابقه بر عهده جعفر ناموار‌بود.
 
همچنین 44 سال پیش در چنین روزی در مسابقات شنا قهرمانی استرالیا،شنگلدشناگر نامی استرالیا در 200 متر آزاد زنان با زمان 2 دقیقه و 5 ثانیه و 8 دهم ثانیه مسیر مسابقه را شنا کرد و رکورد جهانی این ماده را که 12 دقیقه و 6 ثانیه و متعلق به خودش بود شکست.
 
38 سال پیش در چنین روزی دهمین دوره مسابقات کشتی آزاد جام بین‌المللی ایران با حضور 166 کشتی گیر از 13 کشور، شوروی، آمریکا، ایران، آلمان، افغانستان، عراق، مصر،رومانی، بلغارستان، ژاپن، لهستان، ترکیه و مغولستان برگزار شد تیم ایران با کسب 47 امتیاز اول، شوروی، با 40 امتیاز دوم و ترکیه با 20 امتیاز سوم شد و 48 کیلو گرم عزیز رستمی مدال نقره گرفت.
 
 در 52 کیلو گرم غدیر نخودچی‌ مدال طلا، در 57 کیلو گرم رمضان خور مدال طلا، در 62 کیلو گرم محمد رضایی مدال طلا در 68 کیلو گرم محمد خرمی، مدال طلا،در 90 کیلو گرم علی بیات مدال برنز گرفت، در 100+ کیلوگرم علی پرویزی به مقام چهارم دست یافت.
 
38 سال پیش در چنین روزی مسابقات بوکس قهرمانی ارتش‌های جهان با حضور 160 بوکسور از 22 کشور جهان به مدت 15 روز در قاهره پایتخت مصر برگزار شد. در این مسابقات تیم آمریکا با 17 امتیاز اول شد. مصر، ایتالیا، نیجریه و ایران به ترتیب دوم تا پنجم شدند. تیم ایران در اوزان 81 و 63.5 و 81+ کیلوگرم شرکت کننده نداشت.
 
در 48  کیلوگرم بشیری مدال نقره و در 51 کیلوگرم قایق‌چی مدال برنز کسب کرد. در 54 کیلوگرم ورشوساز به مقام پنجم دست یافت. در 75 کیلوگرم علی نژاد به مقام دوم رسید و مدال نقره گرفت. در این مسابقات به سبب اعمال نفوذ آمریکا در داوری تیمهای عراق و یونان مسابقات را ترک کردند.

28 سال پیش در چنین روزی مسابقات تکواندو قهرمانی تهران برگزار شد. در وزن اول مجتبی سادموند، در وزن دوم حسین علی لک، در وزن سوم سعید عزیزیان، در وزن چهارم حسین عرب شهرابی، در وزن پنجم داوود تقی پور، در وزن ششم ایرج صفوی و در وزن هفتم علیرضا پور محور اول شد.
 
در سال 1969 در چنین روزی هویدونگ مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال هلند متولد شد. وی در رده باشگاهی طی سالهای 1989 تا 2007 در تیمهای گوناگونی بازی بازی کرده است. هویدونگ طی سالهای 1994 تا 2004 در 46 بازی برای تیم ملی هلند 21 گل زد.
 
در سال 1973 در چنین روزی رایانگی بازیکن با سابقه تیم منچستر یونایتد در شهر کاردیف ولز متولد شد. وی که فوتبال را از تیم جوانان منچستر سیتی آغاز کرده بود از سال 1987 عضو منچستر یونایتد شد. رایانگی طی سال‌های 1991 تا 2007 برای تیم ملی ولز 12 گل زد. وی در بازی‌های المپک 2012 لندن عضو تیم بریتانیا ایتالیا بود و در چهار مسابقه برای این تیم یک گل به ثمر رساند.
 
در سال 1376 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در بازی برگشت از آخرین مرحله مسابقات انتخابی جام جهانی 1998 فرانسه مقابل استرالیا به تساوی 2-2 رسید و با توجه به تساوی 1-1 در بازی رفت برای دومین بار به جام جهانی صعود  کرد. در این بازی که در شهر ملبورن استرالیا انجام شد کریم باقری و خداداد عزیزی گلزنان تیم ایران بودند.

در سال 1379  در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدارش در مرحله اول رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2002 کره جنوبی و ژاپن 2 بر صفر تاجیکستان را مغلوب کرد و با این پیروزی به مرحله بعدی رقابتها راه یافت. در این بازی که با حضور 22 هزار تماشاگر در ورزشگاه جهان پهلوان تختی در تبریز برگزار شد علی دایی و مهدی هاشمی نسب گلزنان تیم ایران بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تیم ، صعود ، جام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.