سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقبالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

شکل اصلی بیکاری در کشور حضور اتباع بیگانه نیست

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر چند شکل اصلی بیکاری در ایران حضور اتباع بیگانه نیست اما همواره نگرانی در خصوص ورود غیر قانونی افراد به کشور و حضور آنها در بازار کار وجود دارد.

علی اقبالی مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: هر چند شکل اصلی بیکاری در کشورمان حضور اتباع بیگانه نیست اما همواره نگرانی در خصوص ورود غیر قانونی افراد به کشور و حضور آنها در بازار کار وجود دارد چرا که این امر خود به طور غیر مستقیم به بخشی از نیروی کار کشور تاثیر گذار است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور غیر قانونی اتباع افغانستان بیش از سایر کشورها بوده و با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور افغانستان، کمیسیون سامان‌أهی اتباع خارجی، پیش بینی‌هایی را برای جلوگیری از ورود بی رویه کارگران غیر مجاز اندیشیده است.

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: بر اساس سامانه مشترکی که میان وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور خارجه طراحی شده قرار است بنابر اعلام کارفرمایان و  پیمانکاران داخلی، اتباع افغانستان با دریافت ویزای کار وارد کشور شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اشتغال ، اتباع ، خارجی ، بیکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.