سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرند در نشست تخصصی بررسی الگوی اشتغال معتادان بهبود یافته عنوان کرد

تصویر سه طرح در حوزه آموزش و اشتغال ازسوی شورای عالی اشتغال

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از تصویب سه طرح در حوزه آموزش و از سوی شورای عالی اشتغال خبرداد و در ایجاد همگرایی در زمینه آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کوروش پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشست تخصصی بررسی الگوی اشتغال معتادان بهبود یافته که عصر روز گذشته در محل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و با حضور جمعی از کارآفرینان این حوزه برگزار شد، گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به طور خاص سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور بحثی تحت عنوان آموزش و اشتغال مطرح است که در این خصوص دوشنبه هفته گذشته در شورای عالی اشتغال سه طرح بررسی و مصوب شد.   
 
وی در ادامه تصریح کرد: در طرح اول که از سوی معاون اول رئیس جمهور نیز مورد تأکید قرار گرفت  و نقطه مثبت تلقی می‌شود بهره‌مندی از ظرفیت بانک‌های دیگر علاوه بر صندوق مهر امام رضا(ع) در راستای ارائه تسهیلات در بخش آموزش و اشتغال بود که مقرر شد مورد پیگیری جدی قرار گیرد.   
 
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به تدوین آیین نامه اجرایی طرح آموزش و اشتغال، تصریح کرد: طرح مصوب دوم توانمندسازی آموزش‌ها برای مناطق محروم، نیمه محروم، روستاها و عشایر است چرا که طبق آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته یکی از عوامل اصلی در بروز آسیب‌های اجتماعی در شهرهای بزرگ حضور روستاییانی است که به دلیل نداشتن رفاه اجتماعی و عدم توانمندی به شهرها مهاجرت می‌کنند و از منزلت اجتماعی مناسبی نیز برخوردار نیستند و همین امر زمینه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی را مهیا می‌سازد.   
 
پرند طرح سوم را توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان عنوان کرد و اظهار داشت: سازمان آموزش وفنی و حرفه‌ای کشور به عنوان یک شخصیت حقوقی وظیفه‌ای برای ورود به بحث آسیب‌های اجتماعی ندارد اما به منظور ایجاد همگرایی دراین خصوص وارد عرصه شده است.
 
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه این سازمان برای اشتغال به دنبال مدل و الگو است، ادامه داد: در حال حاضر الگوی آموزشی بازار محور در رشته‌های مختلفی نظیر پوشاک، صنایع غذایی، بازارسازی و بازاریابی، فرش و تابلو فرش اجرا شده که موفقیت آمیز بوده و با توجه به موفقیت‌های حاصله، این طرح در جلسه‌ ای که در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد مطرح گردید تا با توجه به شرایط آن را در راستای اشتغال‌زایی معتادان بهبود یافته نیز توسعه دهیم.   
 
وی تاکید کرد: همچنین مصوب شد تا با در اختیار قرار دادن مبلغی از سوی این ستاد به صندوق مهر امام رضا(ع) در زمینه ارائه تسهیلات به این افراد نیز اقدام شود.
  
پرند با تأکید بر اینکه ضروری است در هنگام اشتغال معتادان بهبود یافته مددکاران به طور مستمر با این افراد در تماس باشند تا از روی آوردن مجدد این افراد به اعتیاد جلوگیری شود افزود: در طرح بازار محور تسهیلات به صورت مرحله به مرحله ارائه می‌شود و هم اکنون سیستم آموزش ، تولید، بازاریابی و فروش آمادگی لازم را برای وارد کردن معتادان بهبود یافته به چرخه اشتغال را دارد.   
 
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کارآفرینان تلاشگری در این جلسه حاضر هستند هر کدام از این افراد می‌توانند الگوی مناسبی برای خیران، تعاونی‌ها و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باشند تا وارد این حوزه شوند و در این خصوص فعالیت کنند.  

انتهای پیام/   
برچسب ها: تصوویر ، شورا ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.