سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سروری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

اظهارات حاشیه ای شورا یک نگرش سیاسی با هدف فلج نمودن مدیریت شهری است/حساسیت بوستان مادر در مقابل تغییر کاربری زمین مشجر به چه معنا است؟

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اظهارات معاونت شهرسازی و معماری کشور در خصوص تغییر کاربری زمین مشجر، حساسیت قطع درختان بوستان مادر در مقابل آن جای سوال است.

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مردم مستحق دریافت خدمات بالایی هستند که مدیریت شهری و شهرداری موظف به تامین امکانات و ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای ارائه این خدمات است، افزود: باید دانست هر اقدامی که سبب اختلال در ارائه این خدمت به مردم شود عمل بسیار ناپسندی است که نمونه آن ایجاد حاشیه برای مدیریت شهری ومسائل مطرح در زمینه پروژه نور موسوم به بوستان مادر است.
 
وی به آغاز مسائل مطرح در خصوص بوستان مادر همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شورا اشاره و اظهار داشت: هر چند شهردار منطقه و شهردار تهران با حضور در شورای شهر و در مقابل اصحاب رسانه به ارائه گزارش خود در این زمینه پرداختند اما متاسفانه برخی از این اعضا که به دنبال تشویش در شورا هستند قانع نشدند و به گونه ای وانمود می‌کنند که پاسخ ها کافی نبوده وگویی باید مسئله تا روز قیامت تداوم یابد.
 
رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیان این قبیل مسائل حاشیه‌ای نتیجه‌ای جز در حاشیه قرار دادن مدیریت شهری و به حواشی کشیدن خدمات شهرداری  نخواهد داشت، تصریح کرد: موضوع بوستان مادر موضوعی است که بارها و بارها و بر اساس مستندات در شهرداری تهران به آن‌ پرداخته شده ضمن اینکه جلسات متعددی نیز در کمیسیون‌های تخصصی شورا وتلفیق با حضور مسئولان مربوطه در این زمینه برگزار شد.
 
سروری با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن این موضوع توسط عده ای از اعضا شورا نتیجه ای جز به حاشیه بردن شهرداری، مدیریت شهری و کاستن از فعالیت‌ها و خدمات شهرداری نخواهد داشت، تصریح کرد:‌ تمام این حاشیه‌ها زمانی در شورای شهر روی می دهد که دولت یازدهم از آغاز به کار خود موجی از امید جهت تعامل میان شورا و شهرداری و حذف رقابت غیر منطقی، تقابل، اختلاف، تنش و تبدیل آن به تعامل، هم گرایی، هم افزایی و کمک دولت به شهرداری جهت ارائه خدمات مناسب تر ایجاد کرده است.
 
وی وزارت راه و شهرسازی را مهم ترین نقطه تعامل دولت با شورای شهر عنوان کرد و اظهار داشت: علی رغم اینکه  معاونت معماری وشهرسازی وزارت راه و شهرسازی مهم ترین بخش این وزارتخانه است متاسفانه اظهارات معاون شهرسازی و معماری کشور در خصوص یک پلاک موضوعات و حواشی متعددی را ایجاد کرده است. 
 
*معاون شهرسازی ومعماری کشور پلاک‌های وخیم را دریابد
 
رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اظهارات معاون شهرسازی و معماری و تمرکز ویژه  وی بر روی یک پلاک در حالی در شورای شهر، مدیریت شهری را دچار حاشیه کرده که استان‌های دیگر کشور و به خصوص حواشی مشهد از وضعیت بسیار وخیم تری در این زمینه برخوردارند.
 
سروری با بیان اینکه کار این پلاک به جایی رسیده که از سوی وزارت راه و شهرسازی به قوه قضائیه علیه شهرداری شکایت صورت گرفته و حتی این مسئله به دولت و رئیس جمهور نیز کشیده شده است، افزود:‌ آیا واقعا این همان وعده‌ای بود که رئیس جمهور در ابتدای تشکیل دولت یازدهم جهت تعامل با شهرداری و ایجاد بسترهای مناسب جهت هم افزایی دولت و خدمت به مردم به شورای شهر وعده نمود؟
 
وی با عنوان اینکه مسائل ایجاد شده و حاشیه‌های شورا به خوبی بیانگر آن است که شرایط نه تنها نسبت به گذشته بهبود نیافته بلکه حتی بدتر از گذشته نیز شده است، اظهار داشت:  در واقع هیچ فضای روشن تعاملی میان دولت و شهرداری برخلاف آن چه تحت عنوان شعار از سوی مسئولان دولتی بیان می‌شود تحقق نیافته بلکه حتی شاهد یک سلسله واگرایی، تنش و رفتار اختلاف بر انگیز میان شهرداری، شورا و دولت هستیم.
 
رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم معاون شهرسازی و معماری که از سمت دبیر شورای عالی شهرسازی برخوردار است رویکرد خود را نسبت به مدیریت شهری تغییر داده و در مقابل رویکرد تقابلی در پیش گرفته خود، رویکرد تعاملی را اتخاذ کند، گفت: اجرایی کردن این امر سبب خواهد شد تا وعده دولت یازدهم در ابتدای فعالیتش نسبت به مدیریت شهری عملی شده و بخشی از تنش‌ها کاهش یابد.
 
سروری با اشاره به اینکه تمامی حساسیت‌ معاونت معماری و شهرسازی کشور و نیز حاشیه های ایجاد شده در خصوص بوستان مادر مرتبط به پلاکی بوده که از سال 72فاقد هرگونه درخت و فضای سبزی بوده است، اظهار داشت: متاسفانه تمامی این اظهارات وحاشیه‌ها در حالی مطرح شد که همین معاونت معماری و شهرسازی در خواستی جهت تغییر کاربری زمینی مشجر چند خیابان آن طرف تر از بوستان مادر داده و ادعا کرده که در این زمین، که متعلق به نیروی هوایی ارتش است ساختمانی 15طبقه احداث شده است..
 
وی با بیان اینکه پخش تلوزیونی مصاحبه تصویری باشگاه خبرنگاران با شهروندان این منطقه و نیز تصویر برداری از این زمین به خوبی  محرز ساخت که این زمین بر خلاف اظهارات معاون شهرسازی و معماری نه تنها از هیچ آجر وساختمانی برخوردار نبوده بلکه کاملا مشجر است افزود: این اطلاعات غلطی است که توسط برخی افراد به معاون وزیر راه و شهرسازی ارائه شده و نتیجه  آن تصمیمات غلطی است که از این اطلاعات غلط برخاسته ‌شده و تنها سقف ارائه خدمات به مردم را کاهش می‌دهد.
 
*اظهارات حاشیه ای شورا یک نگرش سیاسی با هدف فلج نمودن مدیریت شهری است

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با عنوان این که امیدواریم این حرکت‌ها با یک نگاه سیاسی و جناحی شکل نیافته و کاملا خارج از فرآیند سیاسی باشد اظهار داشت: اما نحوه عملکرد‌ها به هر جهت این سوظن را ایجادمی‌کند که آیا این یک نگرش سیاسی با هدف فلج نمودن مدیریت شهری است که معتقد به این امر است که شکوفایی مدیریت شهری لطمه به آن جناح را در پی خواهد داشت.
 
سروری با بیان این که امیدواریم این عقیده صحیح نباشد افزود:‌اما واقعیت آن است که اظهارات ایشان کاملا مغایر با واقعیت امر است چرا که مطابق گزارش تصویری باشگاه خبرنگاران زمین کاملا مشجر بوده و از درخت‌هایی با عمر بالاتر از ده سال برخوردار است که هر گونه اقدام در اثر جمع آوری آن‌ها و تغییر کاربری مطابق خواست معاون شهر سازی ومعماری کشور خسارت جدی را به فضای شهر وارد خواهد نمود.
  حساسیت بوستان مادر در مقابل تغییر کاربری زمین مشجر به چه معنا است؟
 
وی ادامه داد:‌ آن چه ما به معاونت شهرسازی و معماری کشور مطرح کردیم این مسئله بود که چطور این معاونت در خصوص بوستان مادر که علی رغم نام آن و مطابق مستندات ارائه شده شهرداری در جلسه علنی شورا ،از سال 72 فاقد هر درختی است از حساسیت بی شماری برخوردار است درحالیکه در مقابل زمینی مشجر که در چند خیابان آن طرف تر از بوستان مادر استقرار یافته نه تنها از این حساسیت برخوردار نبوده بلکه درخواست تغییر کاربری آن را می دهد.
 
رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عدم وجود حتی یک آجر در این زمین مشجر بر خلاف اظهارات معاون معماری و شهرسازی کشور  مبنی بر احداث ساختمان 15طبقه به خوبی موید بیان تمامی جنجال‌‌ها و حاشیه‌ها بر اساس اطلاعات غلط بوده است، خاطر نشان کرد: به نظر من افرادی که این قبیل مسائل را بیان می کنند به دنبال ایجاد حاشیه در شهرداری بوده و هر روز با بیان مسئله ای شهرداری را در حاشیه قرار می‌دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بوستان ، مادر ، قطع ، درختان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.